MammaMø med to små Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 er 17+1 i dag(altså inne i min 18.uke) men har enda ikke kjent noe liv?? Tror jeg... jeg burde vel vite det om jeg har kjent liv? altså når man først kjenner det så vet man hva det er?? syns jeg snart burde kjenne noe...
Siss*40 Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Heisann, tror det er veldig individuelt. Jeg er i uke 22, og kan ikke si jeg har kjent sparking enda, men jeg har lenge kjent noe som minner om "luftbobler". På UL har de flotte bevegelser, senest i formiddag, så det føles godt å vite.
Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Hei.. Vet ikke om du er førstegangs men mange kjenner ikke noe tydelig før etter uke 20 en gang:-)) Så alt er nok helt normalt.Jeg er straks i uke 17 og kjenner litt smått av og til,ikke hver dag:-))
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Hei Jeg kjente liv førstt i uke 19. Morkaka lå på magesiden av livmoren. Da tar det gjerne lengre før man kjenner noe fordi man er mer "polstret"
21.april Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Er andre svangerskapet og er nå 16+3. Trodde jeg kjente spark fra uke 12 og ganske jevnlig, men er mindre av det nå så da var det kanskje luft. Stresser litt med disse sparkene, men det kan være som noen nevnte at morkaken ligger foran. Første gang merket jeg tydelige spark i overgangen mellom uke 18/19.
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er 3 gangsfødende,jeg kjente ikke spark før i uke 19,så dette er så forskjellig fra person til person,plutselig kjenner du noe:-)
gullegget Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 Hvis morkaka ligger forran kjenner man senere og mindre bevegelser. Hadde det sist med nummer 3, merket ikke liv før uke 19.
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er også veldig utålmodig! Synes iblant jeg kjennner bevegelser der inne, men ingenting når jeg legger hånden over livmora. Første gang var det tydelige spark fra jeg var 14 uker på vei, det er nok veldig tidlig, men det var sånn for meg. Kunne til og med se det! Så jeg tror nok morkaken ligger foran hos meg og, som flere andre her sier, ellers har jeg en baby som ikke er en del roligere (og svakere?) enn den første.. Og ja, jeg tror med sikkerhet at når man først kjenner det så vet man hva det er!
♥Madame_Mim♥ Skrevet 30. oktober 2009 #9 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er førstegangs. Den erfaringen jeg har er at jeg kjente disse boblene ganske sent. Hadde en del luft også, så var vanskelig å skille og jeg visste ikke helt hva jeg egentlig skulle kjenne etter siden jeg aldri har opplevd dette før. Fra første gang jeg var sikker på at det var babyen som skapte disse boblene jeg kjente, gikk det ikke mer en litt over en uke før jeg kjente små svake spark. Jeg er nå i uke 23 og nå sparker den lille jenta ganske hardt!! Ingen tvil i verden hva som er henne og hva som er luft lenger! Har til og med opplevd et litt vondt spark et par ganger, hvis hun sparker rett nedover!!
DK+2 Skrevet 30. oktober 2009 #10 Skrevet 30. oktober 2009 Det er veldig forskjellig nårtid man kjenner liv, jeg var 18+3 da jeg kjente liv med førstemann. Denne gangen var jeg i uke 15.
MammaMø med to små Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 30. oktober 2009 jeg er førstegangs gravid:) gleder meg sånn til å kjenne noe, da slapper jeg mer av:) vite at det er liv der inne:) Skal på UL på mandag da,så får håpe det er masse liv der inne da:) takk for svar jenter, det har roet nervene mine masse:)
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 30. oktober 2009 #12 Skrevet 30. oktober 2009 I første svangerskap lå morkaka mot navlen min, da kjente jeg regelmessig liv fra ca skiftet mellom uke 21/22. I dette svangerskapet ligger morkaka mot ryggen min, men jeg har enda ikke kjent liv i det hele tatt 16+6 i dag. Men er veldig moro når man omsider får kontakt med astronauten da 8-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå