M&K+Påsan <3 Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Idag gikk det opp for meg at jeg vil blir førskolelærer! Egentlig ett stort hurra, men hvordan går jeg frem? Jeg har gått hjemme på overgangsstønad i tre år, så nå i mai så mister jeg den. Ettersom jeg har forstått riktig er førskolelærer over tre år. Så det jeg lurer på egentlig er om hvordan i alledager jeg skal klare dette økonomisk, å om det er verd det? For eks hvor mye tjener en førskolelærer i forhold til en barnehageassisten som er utdanna barn- og ungdomsarbeider? Jeg vet liksom ikke om jeg skal kjøre på nå, eller om jeg skal drøye det noen år. Går det forresten ann å ta noen fag over nett, vet dere det`? MASSE,MASSE takk !!
Tommage♀♂ Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Du kan ta det over nett ja, men må da møte på noen forelesinger i året. En i mnd eller noe sånn, litt forskjellig fra sted til sted. Trondheim og Hamar(?) har hvertfall dette tilbudet, men du får det nok andre steder også. Tjener nok litt mer, men jeg har ikke satsene i hodet. Jeg vil gjerne ta førskole + ped sånn at jeg kan være lærer opp til 4. klasse jeg-*drømme*
Tøysetipp Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Hvorfor i all verden benyttet du deg ikke av overgangsstønaden og studerte når du fikk økonomisk støtte? Aner ikke om det er nettbasert, jeg har gått tre år på høgskole. Begynnerlønn her er 318 000,- Jeg har 5 års ansinitet og får derfor noe høyere lønn. Vet dessverre ikke hvor mye det er i differanse ift. en barne- og ungdomsarbeider.
Tommage♀♂ Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 http://www.skoleneslandsforbund.no/filestore/MinstelnnstabellKSpr01.mai2009.doc.doc
M&K+Påsan <3 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2009 Linket funket ikke Tøysetipp, det gjorde jeg. > Tok barn- og ungdomsarbeider. Samtidig som jeg tok helsefagarbeider, men måtte desverre hoppe av på grunn av sykdom. Men takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå