Gå til innhold

Jeg ønsker meg sånn en karriere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet for samme arbeidsgiver i snart ti år. Jobben jeg gjør betyr ikke så mye i det hele, jeg er liksom en liten del av en stor mølle for å si det sånn. Vi har hus, bil, barn, lån osv... Ikke lett å løsrive seg fra dette for at jeg skal kunne begynne på skole. Jeg tenker ikke på en jobb hvor jeg tjener masse penger, men noe som betyr noe for MEG og at jeg kan bidra til å endre folks liv. Drømmen er å bli sosionom og få jobbe med adoptivsaker. Jeg vet sosionom er et hardt studium og med små barn i hus vet jeg rett og slett ikke om jeg klarer å fullføre 3 år på høyskole... Jeg vet bare å i morgen tidlig må jeg stå opp og dra til en jobb som jeg er totalt likegyldig til..

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Du klarer det så bra når du virkelig vil. Det er mange som opplever at det er mye lettere å studere når du har jobbet mange år, fordi du er vant til systematikk, frister etc og må konsentrere deg ordentlig den tiden du har til rådighet. Mange av mine beste studenter har vært de som var "unntakene" som hadde barn, familie og forpliktelser. Søk, start, gjennomfør og kom dit du vil!

Skrevet

Takk for svar. Jeg tror egentlig jeg trenger et godt spark bak for å komme igang... Kan ikke se for meg å jobbe i mitt yrke til jeg går av pensjon.

Skrevet

Jeg sluttet i jobben etter ti år og begynte å studere. Har heldigvis en mann som tjener godt, så det gikk greit i forhold til lån og slikt.

Og jeg stortrives!

Livet som student er behagelig, og hvis du faktisk brenner for noe og har en drøm å jobbe mot, så klarer du dette uten problemer!

Skal du virkelig bli sittende i en jobb du ikke trives i i mer enn 30 år til? Like greit å hoppe i det nå!

Skrevet

Jeg er sosionom og fullførte studiet uten noen anstrengelser av noe slag. Åpnet knapt en bok, og var ikke på flere forelesinger enn nødvendig. Hadde bare gode karakterer. Har også studert økonomi, og det var adskillig tøffere.

Skrevet

Ok, takk for sparket, hehe.

Hadde vært veldig greit å blitt ferdig til ungene begynner på skolen, foreløpig har det bare vært snakk, men dere har helt rett. Jeg MÅ bare hoppe i det. Anse søknad sendt innen fristen ;)

Så får vi heller leve (svært) trangt i noen år...

Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg har aldri vært noe skoleflink, men kanskje 12 år vekke fra skolebenken er det som skal til for at jeg gjør en innsats :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...