Gå til innhold

Jente 3 år. Svineinfluensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 år har hatt hoste og rennende nese i ca 3 dager, men ingen feber. I kveld var hun slapp, og sovnet på sofaen. Målte tempraturen og da hadde hun 39 grader. Hun klaget litt over at hun hadde vondt i halsen, og i nakken og ene armen.

Kan dette vere svineinfluensaen?

Tror ikke svineinfluensaen har kommet for fullt her hvor vi bor enda.

Hvordan forholder vi oss nå? Skal vi ringe fastlegen i morgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ringe legevakten, og spørre dem.

Skrevet

Jeg hadde en runde selv litt tidl i høst, og ringte legen. Fikk vite at feberen må komme først, eller hvertfall samtidig med de andre symptomene. På pandemi-sidene skriver de akutt feber. Virker derfor som det ikke er svineinfluensa hos deg....hm. Nå har jeg også en syk 3åring her, og vet ikke helt hva jeg skal tro. Her kom feber (38 som steg utover dagen) samtidig med hoste. Vurderer å ringe lege imorgen, men allmennstilstanden er god her, han lekte som ellers helt til feberen var oppe i 39, da ville han bare sitte på fanget:(

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Da høres det heldigvis ikke ut som at det er influensaen hun har.

Ga henne en paracet når hun la seg. Var å sjekket 2 timer senere da hadde hun 39.1 grader. Synes det er litt ekkelt når feberen ikke går ned med paracet.

Skrevet

Jeg svarte deg over her, også syk 3åring. Hvis feber ikke gikk ned med paracet ville jeg holdt øye med henne i natt, og ev ringt imorgen. Her gikk feberen ned med paracet, merket effekt nesten med en gang. Vil jo ikke bli hysterisk heller, men feberen forventes jo ned med paracet. Ut fra det legen sa til meg, høres det ut som din ikke har det. Men barn kan vel ha annet sykdomsforløp? Huff, at det skal være så usikkert. God bedring til din!

Skrevet

Er du fortsatt her? Er så i tvil selv, får vel se an i natt. Fant forresten dette på pandemi.no:

Generelt er det slik at spedbarn og små barn kan bli sykere enn voksne hvis de får influensa. Foreldre til små barn bør derfor kontakte lege hvis barnet får symptomer på influensa med feber, luftveissymptomer og redusert allmenntilstand. Barnet kan også ha influensa selv om det ikke har høy feber. En del barn får kvalme, oppkast og/eller diaré som symptomer på influensaen.

Skrevet

God bedring til gutten din.

Ikke enkelt dette her.

Sjekket henne tre timer etter at hun fikk paracet. Nå er feberen oppe i 39,4. Skal vente til det har gått fire timer, så gir jeg en ny. Håper den får feberen til å gå ned. Må vel bare vente å se hvordan formen hennes er i morgen.

Skrevet

Hvordan går det med gutten din i dag? Er han bedre?

Her fikk jenta mi paracet ca kl 24. Målte feberen etter ca en time, da var den nede i 38. Så gikk heldigvis litt ned. Målte nå når jeg stod opp, og nå er den heldigvis ikke mere enn 38. Så i dag skal snuppa vere hjemme å kose seg sammen med pappaen.

Skrevet

Min gutt har også 38 idag. Har hatt en god natt, ga ikke paracet før han la seg, og har virket fin når jeg sjekket i natt. Han blir hjemme fra barnehagen, får se om jeg ringer legen, allmenntilstanden er god da:) Klager heller ikke over vondt noe sted. Satser på at ingen av de har svineinfluensa:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...