Gå til innhold

Gran Canaria med baby!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser om tre uker til Gran Canaria sammen med samboer og vår da fire måneder gamle prinsesse. Har dere reisevante noen gode tips for at vi skal få en vellykket ferie med lille..? Hva bør man ta med, og hva MÅ man ha med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi reiste når vesla var 10mnd.. syntes det var veldig greit å ha med bleier og mme.. ellers e det vel greit å ha med tutekopp/flaske så du kan gji vann vist hun er veldig tørst. solkrem til den lille

vogn

lette klær

noen baby leker

parasoll til vognen

bæresele/sjal

bilsete kan jo være greit

våtservietter

grøt vist du har begynt med det

er vel det jeg kommer på i farten

Skrevet

febernedsettende

solkrem

lette klær

pupp/mme

pass

nesedråper ( tilfelle tett nese på flyet)

vogn med parasol ( ikke noe helsetepper i den varmen, vær så snill!)

dette er vel muste..

Ellers kan det være greit og ta med noe "kjent" på flyet ( dyne, favorittkosen eller hva det nå er som er trygt og godt for en liten en på tur).

Husk: amme eller gi flaske/smokk da flyet letter og lander, det letter trykket!

Skrevet

Bleier! Er kjempedyrt (og dårlig kvalitet i fht i Norge) og så får du masse plass i kofferten hjem. Lette klær og solkrem, solhatt. Solnett til vognen.

Jeg reiste med lille frøken da hun var fire mnd. Droppet bilsete, reiste med buss til og fra flyplassen og Atlantico shoppingsenter, ellers gikk vi dit vi skulle.

Ellers har de det meste du skulle kunne trenge underveis, om du oppdager at du har glemt noe. I hvert fall på de større stedene. God tur!

Skrevet

Tusen takk for tips!

Tror også vi velger å droppe bilsete, selv om det hadde vært en fordel å ha det med, men blir så mye å frakte med, har jo en stor vogn i tillegg..

Kan love deg at det skal ikke henge noe helseteppe foran denne vogna nei..;) tror dere det kan være en fodel å ha på sportsdelen til vogna istedenfor bagen? (City cross) Den er kanskje litt luftigere, men hun er jo bare fire måneder da.....

Skrevet

Anbefaler å ha med en bæresele av et eller annet slag. Vi brukte babybjørnen i buss ol når vi var i Thailand og jeg syns det var veldig greit å slippe og ha han direkte i fanget.

Skrevet

Lurt å ta med bleier fra Norge ja! Pakk dem oppi vogna, da vognen ikke pleier å veies inn som vanlig bagasje.

Fint å kjøre på GC, så det er artig å leie bil for å få sett seg ordentlig rundt, det er da lurt med eget bilsete, da kvaliteten på setene kan være mye dårligere enn de vi er vandt med.

Skrevet

Vi dro da vesla var 5 måneder. Vi tok bare med sportsdelen. Vi hadde teutoia, så den er rett i ryggen uansett. Vi brukte både bleier og mme kjøpt der nede, men hadde jeg vært deg ville jeg tatt med sviskemos/saft. Det fant vi ikke i det hele tatt og vi hadde ei lita jente med hard mage.

Vi var der i 1 måned så vi leide bil hele perioden. Vi tok med et bilsete som var kjøpt på bruktbutikk. Det var utrolig kjekt: Det ble stedet hun spiste, stedet vi satt henne hvis hun ikke ville ligge - ja rett og slett en egen vippestol. Bilsete satt vi igjen på Gran C. før vi dro hjem.

Et herlig sted og være med små barn. Vi kosa oss utrolig mye, så god tur til dere!

Skrevet

Vi har kjøpt babybjørn, tror den vil bli mye brukt. Oi, Thailand med en liten.. Hvordan gikk flyturen?

(smart tips å pakke bleiene i vogna, må nok ha med tre pakker)

Skrevet

Hvis vi hadde tenkt langt nok til å bestille seter på forhånd, så hadde flyturen gått veldig bra. Vi fikk de trangeste setene på hele flyet med en sur dame ved siden av oss, hun sa ikke engang hei til oss når hun satte seg ned og kom bare med et grynt når jeg spurte om det gikk greit når beina til mini kom litt borti henne når jeg ammet den ene gangen. Det var på vei nedover og hjem fikk vi heldigvis bedre plass, så da gikk det veldig bra. Sønnen vår sov masse begge veier og var blid når han var våken.

Skrevet

Åh,så uflaks! Men fint at det gikk bra ellers. Er jo en lang flytur..

Har tenktlitt på dette med svineinfluensaen.. og om det kan være noe å bekymre seg for...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...