chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Hun hadde 39.5 i feber i går kveld, fikk 125mg stikkpille kl 20.30. Fikk ny stikkpille kl 02.00 da feberen igjen var 39.5. I dag tidlig var den 37.8 (ikke feber) Men etter en time var den kommet til 38.5 så jeg gav da en stikkpille igjen og ringte legen for å høre... Var der og det var da som vanlig et "virus" og skulle ikke gjøre annet enn å gi pille om den passerte 39.5 (!!!!!!) og gi drikke og nesedråper. Kl 15.30 i dag gav mannen min ved en feil 250mg stikkpille grunnet feber på 39.5, kl 18.30 hadde hun 39.6 og kl 19 hadde hun 39.9. Jeg gav så en ny stikkpille og ringte legevakten for å høre hva eller hvordan om det skulle være noe på natten osv....gi en pille før hun sovner og pass på at hun puster...jaja, klart det!!! Nå ligger hun i kortermet body og helseteppe, er litt våken og klager innimellom men herlighet, det skal hun få lov til!! Legger også ved at hun får Vallergan grunnet urolig søvn siden fødsel. Hun er tett på 14 mnd.....jeg er nærvøs jeg til tross for legens beroligend eord om at feber er ikke farlig!!
Helann og lillebror Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Feber i seg selv er ikke farlig, men følg med på formen til barnet. Ellers kan jeg anbefale å prøve Ibux mikstur! Funker oftest her når Paracet ikke har skikkelig/kortvarig effekt på feberen. Gir da Ibux og Paracet annenhver gang - de virker på litt forskjellig måte, og er derfor fine å kombinere. Ellers: Pass på å tilby drikke ofte. Og hev hodeenden på senga hvis hun er forkjølet. God bedring:-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Jenta mi var syk med høy feber oppimot 40 i forrige uke, og rådene vi fikk fra fattern (lege) var da å gi Paracet som foreskrevet på pakken, og pøse på med væske (gjerne litt tynn saft hvis apetitten er dårlig), også om natten. Viktig å sjekke for utslett og nakkestivhet (om hun klarer å bøye haka ned mot brystet osv) og ha tilsyn iløpet av natten (sjekke temp., allmenntilstand- at ungen ikke er fjern/ sløv). Generelt er jo allmenntilstanden viktig å følge med på, er den fin går det nok bra=) Jenta mi fikk forresten kraftig utslett på overkroppen etter tre-fire dager med høy feber, altså 4.barnesykdom.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Jenta mi var syk med høy feber oppimot 40 i forrige uke, og rådene vi fikk fra fattern (lege) var da å gi Paracet som foreskrevet på pakken, og pøse på med væske (gjerne litt tynn saft hvis apetitten er dårlig), også om natten. Viktig å sjekke for utslett og nakkestivhet (om hun klarer å bøye haka ned mot brystet osv) og ha tilsyn iløpet av natten (sjekke temp., allmenntilstand- at ungen ikke er fjern/ sløv). Generelt er jo allmenntilstanden viktig å følge med på, er den fin går det nok bra=) Jenta mi fikk forresten kraftig utslett på overkroppen etter tre-fire dager med høy feber, altså 4.barnesykdom.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. oktober 2009 Hei..Takk for svarene deres=) Her fortsetter jakten på den normale kroppstemperaturen. Fikk i natt ny febernedsettende da hun hadde 39.5. Våknet opp i dag tidlig med 39.5 i feber. På ettermiddag steg hun til 39.9 igjen og fikk febernedsettende igjen kl 17.00. Nå klokken 19.30 når hun la seg hadde hun 38.2. Så nå har hun fullført døgn nr to med konstant feber fra 39.5-39.9 (bortsett fra akkurat når tabelettene virker) Håper bare det gir seg snart.
temine Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Henger meg på det tipset om Ibux mikstur. Her er vi innvadert av svineinfluensaen, og paraceten klarer ikke å holde feberen passelig lav alene, plutselig er den opp i 40 igjen. Så vi gir paracet og ibux annahver gang gjennom døgnet. Her må vi gi febrenedsettende hele tiden knerten har feber, både på grunn av gunnsykdom og for å få i han litt drikke. Bedre å gi ei pille eller litt mikstur for å holde formen såpass at de drikker, enn å la være å gi og la de ligge å ha det vondt. Det viktige er: DRIKKE, mat har ingenting å si på mange, mange dager. Hev hodeenden i seng alitt om hun er tett, og ha frisk, kjølig luft i rommet. Sjekk henne ett par ganger i løpet av natta, og ta kontakt med legen igjen om hun blir veldig slapp og ikke tar til seg væske. God bedring:)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2009 Takk temine=) Jeg fikk beskjed med legen om å sende en pinex stikkpille etter pinex/paracet om den ikke var tilfredstillende. Og kom på apoteket etter legens stengetid og fikk vite at det var på resept...tenkte ikke på flytende i det hele tatt jeg da. Bør vel investere i det i morgen... Hun er flink å drikke og jeg gir henne hele tiden, er inne og kjenner på henne 4-5 ganger om natten og hun får pille så sant temperaturen er over 39 grader. Hun spiser også godt. Så jeg vet egentlig ikke hva jeg er så veldig bekymra for enda, men er ikke vandt til feberbarn, forrige mann hadde aldri feber og jeg selv har ikke hatt det på ca 20 år. En lege sier også at jeg skal gi når feber passerer 39.5, mens han har sagt til andre at de skal gi før den blir 39. En annen lege sier gi om den passerer 38.5 og ikke bry meg om timer mellom tab, viktigeste er å holde tempen nede... Mens forrige lege igjen sier feberen skal få jobbe mot det som er i kroppen osv...fryktelig travelt å ikke vite hva jeg skal forholde meg til
temine Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Forhold deg til ungen din, ikke det alle mulige leger sier. Har hun feber og plages av det, så gi henne en pille. I alle fall til natta. Det er så strevsomt å være syk, og det tar ekstra lang tid å bli frisk om man ikke får sove litt om natta. Jeg mener i alle fall at en liten kropp ikke trenger å slite seg ut. Noen har det veldig vondt med en temp på 38, andre racer rundt på gulvet med 39,5. Det som er "farlig" med paracet/pinex er at om man får for mye kan det føre til leverskade. Følger du pakningsvedlegget er du helt trygg. Det er på grunn av dette jeg velger å gi ibux når paraceten ikke virker lenge nok. Noen virusinfeksjoner ser ut til å respondere bedre på ibux enn paracet, og i kombinasjon (altså annahver gang) virker det veldig godt. I tillegg smaker den miksturen bra, han her smatter den i seg i alle fall;)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 30. oktober 2009 Joda, jeg gir når jeg føler det er rett å gi medisin, men blir som sagt usikker når noen sier noe og en annen sier annet. Bare for å nevne det så er nå temp på 36.3 så det kan se ut som det endelig holder på å slippe taket på henne. Hun har ikke hatt under 37.8 siden onsdags morgen så da måler vi igjen litt senere så håper jeg det ikke blir noe mer i denne omgang=)
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 30. oktober 2009 #10 Skrevet 30. oktober 2009 Skjønner deg i grunnen godt jeg.. liker heller ikke å ha feber barn..:-S det jeg gjør er å gi minst mulig medisin før kvelden kommer.. ( så fremt tempen ikke er så alt for høy da.. når den begynner og nerme seg 40, er det vel på tide og gi medisin) for de sier jo at kroppen bare har godt av og kjempe mot feberen selv.. gir MASSE drikke.. og følger med på almenntilstanden.. Har barnet vondt eller plages av feberen da gir jeg jo så klart medisin.. Håper det holder seg nede nå da.. nå som den faktisk har kommet under 37.8.. lykke til, og god bedring til den lille:)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 31. oktober 2009 Hei igjen. Trodde endelig feberen var over nå når hun var så langt nede som 36.3..gikk ned til 36.2 og tok henne i senga sammen med meg for å varme henne (hun var kald) men etter en time våknet jeg og da var hun varm, så målte feber igjen da var den 38.2 så la henne i egen seng igjen så hun ikke skulle bli for varm...Målte igjen etter en time og da var hun oppe i 39.2, fikk stikkpille igjen og feberen steg til 39.3...ringte legevakten da jeg synest det gikk veldig fort fra å bli så kald til å bli så varm å utilpass igjen. Så hun endte opp i sengen sammen med meg igjen under eget helseteppe, vært veldig utilpass i natt og sto opp med 38.6 i feber kl 0700. La seg igjen med 39.6 i feber nå kl 1100...Fatter ingenting!!! Nå er hun tydlig lei hun også..stakar gullet til mor!!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2009 #12 Skrevet 31. oktober 2009 temine: kan jeg spørre hvordan dere vet at det er svineinfluensa? Har dere blitt testet? Lurer fordi jeg selv har en gutt her som er febersyk på 3. dagen. Hvordan vite om det er den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå