Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Lar meg ikke imponere av at de som mates med mme har gått opp så og så mye.. For en JOBB det er å mate junior av sin egen kropp!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Er det mulig å være så utrolig idiot? Tror du bør levere den stakkars ungen din tilbake.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 men det er jo sant da, at de som får erstatingn generelt er større..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Enig, skulle vært 2 forskjellige vekst kurver på dette. For flaskebarna er jo ofte "større", og blir litt feil å sammenligne de egentlig.
Gjest Månefuglen med twins Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Noen som sammenligner de da?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 og hva er problemet med at de bruker samme vekstkurve da? hehe..her tror jeg noen sliter med ammingen...har du problemer med å få poden opp i vekt? prøv en flaske mme du;)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Nei, takke meg til det beste jeg kan gi barnet mitt. Ikke vær så bitter for at du ga opp..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 Her ligger mini GODT over gjennomsnittet ,og får i seg masse deilig morsmelk. og KUN morsmelk. problem?nei det tviler jeg sterkt på... hilsen STOLT mor som ammer sine barn
Gjest Månefuglen med twins Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 Høres ut somdu er mer bitter enn forige anonym 20:28..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #10 Skrevet 29. oktober 2009 klart jeg gav opp:) ungen måtte jo få i seg mat! takke meg til mme når man trenger det, i steden for å måtte på liv og død amme fordi samfunnet sier at det er best for din unge!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #11 Skrevet 29. oktober 2009 Sønnen min lå alltid under gj.snittet, og han fikk mme fra han var 4 mnd. Hilsen STOLT mamma!!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #12 Skrevet 29. oktober 2009 Haha, hvor latterlig. Kvinnfolkene her inne er virkelig noe herk, alt er konkurranse og man skal være best i alt. Jeg ammet første mann til han var over året, og med nr to så mistet jeg melka tidlig. Begge mine har fulgt "perfekt" vekt-kurvene sine. Så jeg tror at arv og gener har mye og si. Alle barn er jo forskjellige. Finnes ikke kun små og tynne morsmelk-barn og store og runde mme-barn, det varier jo veldig. Min erfaring er at amming er veldig lett, og praktisk. Du har jo perfekt temperert mat overalt, mens mme er mye mer jobb
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #13 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har et barn som var flaskebarn og et som var brystbarn. Begge var like store da de var 12 måneder....... Ikke alle flaskebarn er store, selv om de kanskje er store de aller første månedene. Dette jevner seg ut etterhvert. Og så lurer jeg på en ting; hvorfor er poenget å ha størst barn?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #14 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har et flaskebarn og et morsmelkbarn som ble fullammet i 7 mnd - ammet frem til han var 1,5 år. Hvem som var tyngst??? Puppebarnet veide i gjennomsnitt 1,5 kg mer på kontrollene. Hva som var lettest?? Når man får til å amme er jo det mye mindre stress enn å amme. Ps. Det er sant at statestikken sier at mmebarn veier litt mer enn puppebarn det første leveåret. Men, DER slutter det:) Hvis du søker litt på nettet så står det svart på hvitt.
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 29. oktober 2009 #15 Skrevet 29. oktober 2009 et seriøst spm: var dette innlegget for å provosere HI? =) du må tenke at det er mange som ikke får til ammingen... og det går ikke på viljestyrke, men man får det rett og slett ikke til. jeg måtte gi flaske etter å ha mistet melken HELT når hun var 3 mnd. og ja, hun var tyngre enn gjennomsnittet, men hun fulgte sin kurve helt fint. jeg synes jo det var lettest å gi flaske med mme fordi det var et problem med for lite melk! og jeg ble rett og slett stresset fordi jeg alltid tenkte på at hun måtte ha mer mat enn det jeg klarte å produsere til henne. hun er nå 21 mnd og har det helt fint =)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #16 Skrevet 29. oktober 2009 Flaskebarna er da langt fra størst. De er heller litt mindre. Du aner jo ikke hva du snakker om. Jeg har hat et falske barn og et amme barn. Og begge helsestajonene jeg gikk på, for vi flytta, var helt soleklare på at det er så vanvittig med fett i mrosmelk, og derfor blir morsmelkbabyer noen ordentelige smørklatter. Helt utrolig at du klarer å provosere med sånne manglende kunnskaper. Men uttaler man seg skrsikkert også om ting man ikke har peiling på kan det jo være at folk tror på deg. DUST!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå