Gå til innhold

urinveisbetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

hur vet man m ett barn har urinveibetenelse? vilken tegn skall man se efter.

Dattern min har feber och det er kun 1 1/2 uke sedan hun sist hade en uke ned 39 i feber och var førkjøla.

Nå feber igen och klager øver ont i rompa, och tycker det luktar litt ont der nere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste måte å vite sikkert er å ta en urinprøve, leveren den på laboratoriet på legesenteret for sjekk og eventuelt dyrkning. Men svie ved vannlating og lukt er typiske symptomer. Det skal behandles. Viktig med mye drikke, uansett hva man drikker også nærsagt.

Ubehandlet urinveisinfeksjon kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, og det kan være farlig. Siden datteren din atpå til har feber så vil jeg på det sterkeste anbefale deg å enten kontakte legevakt, eller kontakte lege i morgen tidlig.

Paracetamol mot feber og smerter i natt hvis du ikke kommer deg på legevakten, og gi rikelig med drikke, gjerne appelsinjuice vannet ut litt.

Skrevet

Enig med Sjefsmegga over her! Lille Knert var bare 3 mnd da han fikk urinveisinfeksjon. Han hadde da hatt høy feber noen dager og det var sterk lukt av urinen. Så jeg anbefaler å levere en urinprøve i morgen! Min lille ble fort frisk da han fikk medisin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...