Gå til innhold

Yasminelle eller hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

All fornuft tilsier at jeg som ikke planlegger flere barn og som synes det å ha mensen er kjipt burde gå for hormonspiral. Men jeg feiger ut med tanke på innsettelsen og dagene etterpå. Har fått med meg resept på begge deler i dag og aner bare ikke hva jeg skal velge :o( Skal jeg ha spiral må den inn torsdag/fredag neste uke eller så må jeg vente 4 uker til.

Er det noen her som vil fortelle om sine hormonspiral erfaringer? Innsettelse og dagene, mnd etterpå? Vondt? Blødninger?

Og er det noen som har prøvd Yasminelle? Er det merkbart mindre hormoner enn Yasmin?

Er så lite beslutningsdyktig da det kommer til slike ting :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satte inn hormonspiral etter sist fødsel. Det gjorde ikke vondt å sette den inn, hadde litt menssmerter og blødninger i dagene etterpå. Merker ingenting til spiralen og har bare småblødninger i blandt. 2-3dgr annenhver mnd eller noe...Genialt;)

Skrevet

Enig med KineMor

Jeg har samme erfaring som henne :-)

Skrevet

Satte inn denne uka, merker itte no'....

Skrevet

Har akkurat samme erfaringer som Kinemor! Fikk satt inn hormonspiral i juni08 å merker ingenting til den. Helt genialt! Koberspiralen som jeg hadde før det vil jeg derimot ikke ha tilbake.

Jeg gikk på jobb 1,5time etter at jeg satt inn hormonspiralen å hadde en meget hektisk dag på jobben, men det gikk supert. Hadde aliert meg med en kollega sånn at om jeg ble dårlig så skulle han ta litt mere av jobben så jeg kunne "snike" meg litt unna å gjøre andre ting enn å stå å yte kundeservice med masse vondt. Han var å sjekket at det gikk bra med meg hvert kvarter første 1,5timen etter at vi begynte, også en gang i timen resten av dagen. Litt greit å ha en slagplan om man er en av de som reagerer til å begynne med.

Skrevet

Jeg syns det kjentes ut omtrent som når de tar celleprøve når jeg satte inn spiralen, litt ubehagelig "krafsing" inni der, men ikke direkte vondt. Etterpå hadde jeg litt milde menssmerter, husker ikke hvor lenge, men det var hvertfall ikke mer enn et par dager. Det som var mest plagsomt var at jeg hadde småblødninger i et par mnd etterpå, men det var ikke mer enn at det holdt med truseinnlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...