♥ lillemin ♥ Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Har ett eneste egg på frys og vil så klart bruke det. Men hvordan foregår prosessen??
MonaLisa*ruger på 2! Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg satt inn 2 fryseegg for noen uker siden, rett etter et ordinært forsøk. 3 dager etter mensen begynte jeg med Progynova, og en uke senere begynte jeg å ta utrogestan (progesteron). Dag 15 satt jeg inn eggene, og 12 dager senere, i dag, testet jeg. Dessverre negativt for min del, håper det går bedre for deg!!
♥ lillemin ♥ Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har enda ikke klart å somle meg til å ringe Ullevål en gang... Men jeg trodde man måtte vente 3 måneder før man kunne starte med frys?!?! På en måte blir det deilig å slippe all sprayinga og alle sprøytene... Hva er egentlig Progynova og hvordan fungerer det? Er det spray eller piller? (Beklager om du syns spm er teite, vet så altfor lite om dette!) Leit å høre at det ikke gikk rette veien for deg, aldri noe godt når det ikke sitter! Lykke til videre i alle fall;)
Pia76.. Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg kan bare snakke for hvordan det er å sette inn fryse egg i naturlig syklus. Da ringer man inn menstruasjon. Jeg har så blitt kalt inn te UL på dag 9. De sjekker så størrelsen på eggposen. Noen ganger vil de ha deg til bake 2-3 dager senere for ytterligere sjekk. De vurderer så når du skal begynne å ta eggløsningstest. Du tar denne hver morgen til du får utslag. Til meg ca dag 14/15 fra første mensdag Man ringer så inn å sier fra om dette. 3 dager etterpå blir det innsett av fryseegg. Dagen før,,,altså 2 dager etter eggløsning begynner du å ta progestan. Jeg tar 1 kapsel 3 ganger daglig. Dagen før blir også egget ditt tint opp,,,å du får en telefon om dette har gått bra..Nervepirrende telefon spør du meg... Håper du skjønte noe av dette,,,jeg er elendig på å forklare:)
♥ lillemin ♥ Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2009 Skjønner jo at jeg er utroooolig treig til å ringe inn resultatet om man kan begynne med behandling nå allerede! Får ta meg selv i nakken å ringe slik at jeg kommer i gang... Du forklarte så jeg skjønte, og det virker jo som om det ikke tar så veldig lang tid denne prosessen?! Takker i alle fall for svar, Ullevål får herved en telefon fra meg i morgen!
sitron72 Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Hm, veldig interessant informasjon som jeg ser for meg at jeg også vil få bruk for i løpet av kort tid. (Ruger nå, men har murringer så ser for meg at løpet er kjørt allerede dessverre). Greit om man kan rekke et fryseforsøk før jul, før man evt setter igang med nye ferskforsøk over nyttår igjen... (Liker å planlegge litt fram i tid så det ikke føles som om hele livet avhenger av dette forsøket...) Hvordan vet man om man skal ha fryseforsøk i naturlig syklus eller ikke, egentlig?
Pia76.. Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg skal notere litt tiden mellom til meg her Jeg ble gravid på ferskforsøk,,mistet i nov/des. Da lot de desember mensen være,,,så jeg skulle ringe inn januar mensen. Dette ble imidlertid avbrutt til meg. Fra ett negativt fryseforsøk i mars, så fikk jeg ny mulighet i juni. Altså 3 mnd etterpå. Vet ikke om dette er vanlig praksis alle steder jeg? Men litt opphold blir det imellom hver gang ja
to snart tre Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 Hei. Ser det er litt ulik erfaring her, så her er min korte og ydmyke erfaring.. he he: Hadde 1.neg icsi i august og fikk 4 egg på frys. Da måtte jeg hoppe over en naturlig syklus (blødningen etter mislykket forsøk er ikke en normal menstrasjon derfor måtte jeg hoppe over en vanlig syklus). Klinikken sendte meg resepter under "vente syklusen" min, så på første blødningsdag da etter en syklus med opphold så startet jeg på Progrynova (som skal hindre EL slik jeg forstod på legen). Gikk på det i 10 dager (2 piller om morgen og 1 på kvelden, ....enkle saker:=) så ul på dag 10 for å sjekke slimhinnen størrelse (som avgjør om pillene gir effekt som ønsket). Startet på Crinone også (morgen og kveld) to dager før innsett. Satte inn 2 frysegg da på dag 13 i syklus og er nå ruger. Bruker fortsatt progrynova som før, samt crinone. Fått beskjed om at om jeg får positiv test, så skal jeg bruke progrynova og crinone t o m uke 12 i svangerskapet. Dette har jeg forstått er vanlig prosedyre i Porsgrunn. Lykke till, nå er det bare å ringe og komme i gang_=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå