Gå til innhold

Noen her med erfaringer med kuler i brystet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt en liten sjekk, noe jeg gjør innimellom når jeg kommer på det. Problemet nå er at jeg ammer og får jo naturlig nok noe som kjennes ut som kuler når det har fylt seg opp med melk. Men nå når brystet er helt tomt, kjenner jeg en bitteliten kul. Den er kanskje 3-4 mm i diameter kjennes det ut som.Kjent den i flere dager, på samme sted. Den er knall hard og kan ikke flyttes på. Jeg kjenner veldig forskjell på den og "klumpene" jeg får når jeg har melkespreng..

Spørsmålet da er kan slike kuler være så små som det? Jeg hadde liksom forventet at om jeg noen gang skulle få en kul som det snakkes så mye om, så ville den være mye større??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal alltid konsultere fastlegen sin når det handler om kuler i brystet man er usikker på.

De fleste kuler man finner i brystet er stort sett av godartet karakter.

Skrevet

Ja, jeg veit, men synes det er litt flaut akkurat nå disse månedene.. når han klemmer og kjenner så vil det jo renne melk da. Mer lyst til å vente til jeg er ferdig med amming, men samtidig veit jeg det er viktig å få det undersøkt. Bare redd det ikke er noe og jeg går igjennom bryet for ingenting. Synes liksom det er så veldig liten kul...

Skrevet

Leger vant til å klemme og undersøke på det meste tror jeg ;-) Så ikke bekymre deg for det. Forstår det er ubehagelig. Men hvis du selv er litt engstelig for at det kan være noe, er det feks noen av kvinnene i din nære familie som har brystkreft? Nå er det skjeldent unge kvinner får brystkreft heldigvis, men nå er det kun leger som kan vurdere om du trenger en undersøkelse eller ei, så ta kontakt med en lege uansett du.

Skrevet

dytter for flere erfaringer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...