Gå til innhold

Jeg er så bekymret for hunden min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den har de siste ukene slitt med å legge på seg. Var hos dyrlegen pga dette å fikk en ormkur. Hun gikk litt opp i vekt men nå har hun begynt spise veldig dårlig + at hun har blod i avføringen og urinen.

Men dagene går veldig opp og ned. Igår var hun på valpekurs og var i topp form, idag har hun vært veldig trøtt og slapp.

Kjæresten min er på vei til dyrlegen nå så håper vi får svar på hva som er galt med det lille nurket vårt.

Noen her som har vært borti lignende og kanskje har noen formeninger om dette kan være alvorlig eller ei?

Jeg tenker at kanskje hun har spist noe som har skadet tarmene hennes, eller kanskje orm har spist på tarmene hennes(hørt at hvis en hund er kraftig angrepet av orm kan dette skje) hun har fått de ormkurene hun skal ha, hvertfall den tiden vi har hatt henne.

Eller infeksjon kanskje, og en antibiotikakur kan gjøre henne frisk.....

Hun er foresten 15 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff da... aner ikke hva det kan være -men håper det er ufarlig og lett og fikse:)

lykke til

Skrevet

Tusen takk :) har desverre følelsen av at det kan være ille. Over 1 time siden han dro til dyrlegen(hadde time 18.30) har sendt mld men ikke hørt noe ennå. Han lovte å si fra med en gang dersom det var noe alvorlig. Off...

H.I

Skrevet

Det hørtes ikke bra ut:(

Håper det går bra med hunden! Lykke til!!

Skrevet

Uff, hold oss oppdatert, da. Krysser fingre for valpen din.

Skrevet

Det er noe som heter valpesyke, som gjøre at hunden kaster opp og har diaré, dersom jeg ikke husker feil. Google valpesyke og se om symptomene stemmer.. Det er en fæl sykdom, men sees heldigvis veldig sjelden her i landet pga vaksine. Ellers så kan det jo være noe hunden har satt fast i tarmene. En kongle eller noe..

Skrevet

ikke hørt noe enda? Blir nervøs på dine vegne her.

Hva slags rase eller blandings valp har dere?

Skrevet

En kongle?? Hahaha, hvor tok du det fra?? LOL!

Skrevet

Har hørt om valpesyke, men trodde det var utryddet i norge siden de blir vaksinert.

Kan være noe hun har spist ja, skal ikke se bort i fra det. Vi har jo passet så godt på men kan jo ikke garantere det 100%. Hun har vært fæl på å spise småstein, men da har jeg tatt det fra henne. Men kan jo hende jeg ikke har fått ut alle. Nei off kommer aldri til å tilgi meg selv hvis jeg er skyld i dette :(

H.I

Skrevet

Ikke hørt noe ennå :( har sendt enda en mld. Vil ikke ringe å forstyrre tilfelle han fortsatt er inne hos dyrlegen.

Det er en rottweiler.

H.I

Skrevet

Det er ikke du som er skyld i dette, selv om hunden har spist noe som har satt seg fast. Og kongler er morsomme for hunder å tygge på. Valper klør i tennene og kongler gir litt etter, når hun den tygger på de, slik at hunden før klødd både gommer og det som trengs. Derfor tenkte jeg blant annet kongler..

Skrevet

hmm... hunden min er gammel nå, men har i perioder fått blodig diare og har faktisk hatt blodig urin også. Jeg har da vært livredd at hun har fått i seg rottegift e.l som av og til legges ut rundt husene i nærheten. Men valpen din har vel neppe vært langt avgårde på egenhånd enda så du har gjerne god oversikt over hva den har nufset borti.

Blodig urin -kan ofte være blod fra endetarmsåpning, men som havner samme sted ved tissing. Så det kan jo være mage/tarm problematikk. Ellers blir man jo litt redd for nyrene.. Æsj, dumt å spekulere, men klarer ikke la være.

Kan jo være reaksjon på selve orme kuren. Hunden min tåler langt i fra alle kurene -og diare i seg selv gir fort blødning. Er blodet rødt og friskt er det langt nede i tarmen, mørkt om det er mer fordøyd blod fra magesekk området.

Jeg tipper at kuren i seg selv ble litt røff -og at det ordner seg.

Rottweiler - ja da har du en trofast kamerat på gang

Skrevet

Jeg forstår godt hvorfor du skrev kongler. Har hørt flere advare meg mot dette. At det kan være ille hvis det setter seg fast i tarmen. Har da derfor vært ekstra oppmerksom på at hun ikke får lov å tygge på kongler ute.

Håper virkelig at de finner ut hva det er. Hun er jo "babyen" min. Off blir helt kvalm og svimmel av dette greine her. SElv om vi bare har hatt henne noen uker er jeg fryktelig glad i henne. Hun er jo bare en uskyldig valp.

Skulle bare ønske typen kunne oppdatert meg litt. Nå har de vært borte i 2 timer :(

H.I

Skrevet

Da ringte typen. Han sa at de hadde funnet bakterier i urinen. Ingen årsak ennå. De skal ta blodprøver nå.

De skjekket urinen hennes når vi var der sist(ca 3 uker siden) og da var den helt fin. Da kom vi inn pga vektnedgang. Nå de siste dagene har hun hatt blod i avføring og urin. Det er kommet frisk blod så da tyder det vel på at det komme fra endetarmen. Kanskje rift?

H.I

Skrevet

Lykke til! Håper hunden din kommer frisk tilbake! En god klem til deg.

Skrevet

Huff da. Sender gode tanker til dere, og håper at det går bra med valpen. Har en svigerinne som har 2 hunder, og jeg er jo glad i dem. Så skjønner deg kjempe godt. Lykke til. Oppdater oss.

Skrevet

Har fått tlf fra typen nå, skrev det lenger oppe. Men venter fortsatt på mer svar.

H.I

Skrevet

Da har vi fått svar på noe av det som galt. Hun har fått en UVI og en mage-tarm infeksjon. Så nå får hun behandling med antibiotika og noe annent greier for magen.Hun hadde visst lite røde blodceller. Skal holde på med dette i 10 dager. Får også svar på resten av blodprøvene i løpet av dagen. Vi håper at dette ordner seg etter kuren, vis ikke så må de gjøre en utreding i frykt for at hun har mage\tarm problematikk. Håper ikke det :(

H.I

Skrevet

Så bra at dere har fått svar da!! Får håpe det hjelper med denne kuren. Krysser fingrene for dere :-)

Skrevet

Masse lykke til med hunden!

Håper det ordner seg nå=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...