Gå til innhold

Da er det bestemt: vi skal ikke vaksineres

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ikke i risikogruppe, hverken jeg eller ungene, og jeg er generelt skeptisk å implantere virus for å drepe et eventuelt annet virus, vaksinen inneholder kvikksølv, og det er uansett etisk kvalmt at helsevesenet anbefaler alle en vaksine ikke alle faktisk har råd til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke råd til å bruke penger på helse? Bekymringsfullt!

Skrevet

Var vel strengt tatt ikke det jeg skrev. Har råd, men det går mot min overbevisning. Men det finnes faktisk de som ikke har råd til den. Jeg setter ikke prislapp på helsa til hverken meg eller ungene, men jeg tror du velger å lese det du vil ut av det jeg skrev nå?

Skrevet

Ikke har råd til???? Den koster 50 kr her. Nyhetene gikk ut med at den max skulle koste 150 kr.

Dere omgås kanskje ikke andre folk??

Skrevet

Dersom noen ikke har råd til den er jo det ganske rart, er bare snakk om prioritering... Koster ikke så mye... noen steder 40kr, noen steder 100kr osv...

Skrevet

Her er det 150 pr vaksine. Vi har råd til det, og vi skal ha den, men jeg synes det blir feil å dømme de som har bestemt seg for å ikke ta den. Det er faktisk frivillig!

Skrevet

Litt svakt å ikke ta den fordi andre kanskje ikke har råd. Det er et utrolig dårlig argument

Skrevet

Det er vel ikke pengene det bør stå på, men folks overbevisning for om dette er trygt/nødvendig. Alle har råd til denne vaksinen, noe annet er tull. Det er bare snakk om prioriteringer. Om noen her mener de har veldig lyst på vaksinen men ikke har råd, så skal jeg gledelig låne dem penger! Rentefritt! ;)

Skrevet

Nå var ikke prisen mitt hovedargument her :) Men om vi skal ta den diskusjonen: hvordan vet dere at alle har råd? har dere personlig innblikk i alle norges innbyggeres privatøkonomi? nei, det var det jeg trodde.

Jeg synes ikke det er godt nok dokumentert mtp bivirkninger og hvorvidt dette faktisk er trygt. derfor vil jeg ikke ta den, og heller ikke sette den på ungene.

HI

Skrevet

HI ; hva om du blir smittet,å tåler det fint? Blir frisk igjen,å ferdig med det. Men så smitter du den astmasyke jenta i nabohuset. Hun dør. Kan du leve med det?

Skrevet

burde ikke den astma syke nabojenta få vaksine da ?

Skrevet

nå bor det ingen astmasyk jente i nabohuset..men ser argumentet ditt. det gjør dog ingenting fo å forandre mitt standpunkt. Den fiktive nabojenta vil være en del av risikogruppa, og etter alla sannsynlighet være vaksinert. jeg sa aldri at jeg ikke synes noen burde ta den-jeg sa vi ikke gjør det.

HI

Skrevet

Det er like mye kvikksølv i den vaksinen, som det er i ET FISKEMÅLTID! Så hvis du er redd for kvikksølvet, burde du for Guds skyld slutte å spise fisk!

Skaff deg ordentlig informasjon før du bestemmer deg!

Tenk hvis du får viruset, og så smitter du et av barna dine, og det går galt; ville ikke du hatt LITT skyldsfølelse etterpå da?

Aldri i livet om jeg setter livet til min sønn i fare, ved å ikke vaksinere meg!

-Risikogruppa eller ikke.

Kjenner mange som allerde har tatt vaksinen, og de har ikke hatt andre bivirkninger enn influensa-symptomer i ett par dager, før det har gitt seg!

Skrevet

Syns faktisk det er egoistisk å la være å ta vaksinen. Nå har det gått ganske mange måneder som forskererne har rukket å teste vaksinen- Ingen alvorlige bivirkninger er registrert. Den er ikke farligere vaksinene man fikk på barneskolen. (Som forressten heller ikke var tetset spesielt bra for oss som er født på tidlig 80-tall eller 70-tallet.) Kvikksølvet er minimalt- det er påbudt å bruke når man lager vaskiner som skal ha litt holdbarhet og det finnes mer kvikksølv i et vanlig kosthold/måltid en dag enn i vaksinen. De andre stoffet, skvalen- som også var noe man var skeptiske til med en gang, er en naturlig olje som finnes i alle planter og dyr.

Les mer på fhi.no og pandemi.no.

Skrevet

Hva hvis den astmasyke jenta må vente fordi en gjøk lyver og sniker seg til vaksinen før henne? Det tar også opptil 2 uker før vaksinen "virker" og hun kan bli smittet i den perioden. Ellers kan folk i risikogruppen ha eggeallergi og derfor ikke kunne ta vaksinen? HI: driter vel jeg i, først meg selv så meg selv:p

Skrevet

Jeg alene kjenner 2 barn fra 2 forkjellige familier som har eggallergi,å derfor ikke kan vaksineres. Den ene gutten har alvorlig astma. Å min omgangskrets er slett ikke stor...

Så derfor trenger ikke den fiktive naboen å være vaksinert nei. Eller gutten som løper på deg i døra inn til Rimi. Eller den jenta ditt barn nyser på på skolen...

Å hvis din familie får det,kanskje du smitter dine egne barn, de dør kanskje ikke,men kan bli skikkelig syke fordi. Skyldfølelse?

Er enig med en ovenfor her et sted,synes det er veldig egoistisk å ikke ta vaksinen. Vi er tross alt veldig heldige som bor i et land som klarer å skaffe oss dette.

Kvikksølvpropagandaen burde vel alle være opplyst om at er bare tull å helt ufarlig??

Siden du legger ut et slik innlegg,HI, regner jeg med du vil ha svar på tiltale?? =)

Skrevet

Fiskemåltid.

-Barn under 1 år skal ikke ha fisk.

- Du driter ut avfallstoffene, hvertfall det meste.

- Vaksinen settes i kroppen, altså ingen utvei for avfallstoffene. Stoffene KAN passere og sette seg i uheldige steder f.eks hjerne eller nervebaner. Det er faktisk det påviste årsaken til senskader ved vaksinering med tungmetall.

- Gravide skal ikke spise spesielle typer fisk med fare for tungmetall. Men å sette det i sprøyteform rett i kroppen er greit??

Ta det fiskemåltide deres og stapp det opp i nese!

Skrevet

Skikkelig sympatisk type du:p Regner med denne siste der er trådstarter:p

Skrevet

Nei det er ikke hi.

Bare så jævlig lei av alle som liksom knasker kvikksølv til gullrekka på fredagskvelden.

Skrevet

Jeg har en unge som er i risikogruppen med eggallergi. Synes dere som kan ta vaksinen burde gjøre det for å bekjempe smitten. Hvis mitt barn blir smittet kan han heller ikke få Tamiflu siden han er for liten! Og han skal snart begynne i barnehagen hvor det sikkert er flere uvaksinerte barn pga. foreldrene tror de vet bedre enn folk som faktisk KAN dette. Kjenner jeg blir så irritert på dere som vet bedre enn WHO, leger, foskere osv.

Skrevet

Dessuten "implantere virus for å drepe ett annet virus..." er ikke sånn det fungerer med vaksine akkurat. Er ikke sånn at viruset i vaksinen dreper influensaviruset.

Skrevet

Slik at det er greit at mitt barn risikerer død/alvorlige bivirkninger av en vaksine som ikke er godt nok utprøvd, for at ditt barn skal overleve svineinfluensaen?

Jeg har full forståelse at det er fortvilende å tilhøre risikogrupperinger og så ikke kunne ta en vaksine en ønsker å ta. Men på samme måte du ønsker å gi ditt barn vaksinen for å beskytte det, ønsker jeg å ikke gi barnet mitt vaksinen for å beskytte det.

Vi har begge samme mål, nemlig å beskytte våre nærmeste og andre, men vi har forskjellig oppfatning av hvordan vi skal gjøre det.

Skrevet

Ja det skal være sikkert og visst at dere har forskjellig oppfatning! Du har nå gjennom dine innlegg her bekreftet inntrykket av at du er en stor egoist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...