Gå til innhold

Når fikk barna deres mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet en del får mobil når de begynner på skolen. Er ikke det litt tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på 8 årsdagen, sluttn av 2 klasse..men grunnen til at det ble så tidlig er at vi bor et godt stykke fra skolen og hun skal ta taxi hjem, greit at hun har mobil vist det skulle være noe da..

Skrevet

Jeg vet veldig mange 8-åringer har i allefall, men når de begynner på skolen er de jo bare 5-6 år. De kjøper ofte for at de lett kan få kontakt med barnet, og barnet kan ringe om det skulle være noe. Spesielt etter skoletid.

Skrevet

Jo, det er for tidlig! Ved den alderen så er jo ikke barna aleine noen gang, så de trenger da ingen telefon da!?

Tenker litt på stråling også jeg...det er jo ikke akkurat en leke, selv om det ser ut sånn for mange voksne...:)

Her i huset har vi satt grensen til 10 år.

Skrevet

Hos oss (lillebror) fikk han mobil i 2. klasse.

Men hos oss har vi abonnement hvor han kun kan ringe familie.Og mobilen er ikke med på skolen.

Han kommer da hjem etter skolen, og har med mobilen ut så man kan ringe han å høre hvor han er. Og når han skal komme hjem til middag etc.

Han føler også en viss sikkerhet med at han har mulighet til å ringe om det skulle være noe.

Skrevet

8 år?? grøss.. er det virkelig blidd slik?? Jeg var 13 da jeg fikk mobil.. 10 år siden nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...