Gå til innhold

svangerskapsforgiftning!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fant ut for ett par dager siden at jeg er gravid med mitt tredje barn:) Å jeg er selvfølgelig overlykkelig over det, men så melder panikken seg litt.

Med mitt siste barn fikk jeg akutt svangerskaps forgifning, Eklampsi, og er selvfølgelig veldig bekymret for om jeg kan få det igjen. Er det noen som vet noe om dette?? Jeg hadde sett veldig stor pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke eklampsi, og jeg var førstegangsfødende.

Jeg hadde truende eklampsi (alvorlig sv.skapsforg) - uke 32 med førstemann, og er 30 uker på vei med andremann nå uten at jeg har fått noe enda, men blir nøye fulgt opp.

Jeg utviklet sykdommen sist gang fra å være helt symptomfri uke 30+2 til til alvorlig syk og innlagt 31+2 og hastesnitt uke 32+0, så tålig hurtig kom det.

Ble overrasket over å høre at du fikk eklampsi med andremann hvis du ikke fikk det med første?

Får alltid høre at det stort sett er førstegangsfødende, evt flergangsfødende hvis man fikk sv.skapsforg med første. Tror uansett det er veldig sjeldent å debutere med det som andregangs, enda mer sjeldent enn det å få eklampsi i seg selv!

Føler du at det kunne vært oppdaget før når du fikk det? (Altså hvis du hadde tenkt over at det var en fare for det?)

Hvilken uke var du i når det skjedde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...