Gå til innhold

Det verker i hele kroppen etter vaksinen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har opplevd dette? er en vanlig bivirkning, og jeg er veeeeldig glad for at jeg ikke tok denne vaksinen nærmere fødsel. Føler meg helt utkjørt og har tilbrakt mesteparten av dagen under dynen..

Er og glad for at jeg har tatt vaksinen, for hvis dette er bare en liten smakebit på hvordan selve influensaen kan være så unner jeg ingen det!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt "urven", men ikke så veldig ille. Ganske øm rundt stikket, men alt dette går nok over etter et par dager. Det er bare å holde ut :-)

Tvi-tvi! (Vi har vel værre smerter i vente, hehe...)

Skrevet

Hvor mange timer etter vaksinen kom symptomene? Jeg tok den også i dagtidlig, har ikke kjent noenting verken i armen eller resten, med unntak av lett kvalme. KAn jeg forvente at det vil sige på?

Skrevet

Vet ikke om det er en vanlig bivirkning, men alle vaksiner og medikamenter har bivirkninger, noen mer sjelden enn andre.

Men det er ikke uvanlig at man kan bli litt slapp og få feber etter en vaksine. Det er listet opp som en relativt vanlig bivirkning:)

Skrevet

Ja vi har vel større smerter i vente ja =)

Jeg tok vaksinen rundt tre på ettermiddagen og i ett tiden om kvelden/natten kjente jeg at jeg begynte å bli uggen. Gikk å la meg og sov heller dårlig, på morgenen i 6 tiden når samboer stod opp var jeg helt ødelagt og jeg merker at jeg blir veldig fort sliten nå... Men det er bedre en i morges!

Skrevet

Hei,

jeg også verket i kroppen og følte meg uggen kvelden og dagen etter at jeg hadde tatt vaksinen...følte meg igrunnen helt utslått. Kjente mest verk i hofter og nedover beina egentlig.. i dag føler jeg meg bedre igjen :)

Er glad jeg har tatt vaksinen jeg også.

Skrevet

huff, ja jeg tok vaksinen i går formiddag, ble øm i armen på kvelden og i dag har jeg vært skikkelig kvalm og uggen. Har også vondt i ryggen.

Tenker som så at vi bor i et av verdens strengest regulerte land når det gjelder tilsetningsstoffer som er lovlig å benytte generelt, og da ville i allefall ikke myndighetene anbefalt oss gravide å ta vaksinen hvis de ikke var svært så sikre på at de bivirkningene vi får er ubetydelige. Er derfor glad jeg har fått sikret meg vaksinen selv om jeg er uggen i kroppen i dag.

Skrevet

jeg tok vaksinen i ettermiddag har ikke kjent noe enda, men det kan vel enda komme da skjønner jeg. Men dere somer blitt uggene og kvalme, har dere feber og? I såfall tar dere paracet for det? Har noen tatt kontakt med lege eller fødevadeling eller der det så vanlig og ufarlig bivirkning av vaksinen at det ikke er nødvendig??

Skrevet

Har ikke feber, så paracet har ikke vært aktuelt for min del. Har heller ikke kontaktet lege eller føden, er jo normalt med litt bivirkninger så det skal ikke være noe å være redd for.. Men det anbefales å ta en paracet hvis du skulle få feber.

Skrevet

Jeg tok vaksinen i går midt på dagen og kjente ikke noe før jeg skulle legge meg. Da bynte å kjenne vondt i armen og hele kroppen bynte å verke også. Sovna veldig fort men våknet flere ganger at det var vondt hele kroppen og vondt i hodet. Tok paracet og ble mye bedre og sovnet til slutt.

I dag har g følt meg mye bedre, prøvet å sove litt og tok en parecet til etter middag.

Håper du føler deg bedre du å :=)

Skrevet

Hehe, flirer så jeg holder på tisse på meg!!

Tvi tvi!! ;)

Skrevet

Vet ikke hvor lang tid det tar før en eventuelt får bivirkninger.. Men selve vaksinen tok ca ei uke på å virke, det vet dere sikkert fra før..

Jeg har nett vert og tatt den (ca 1-2 timer siden) , og jeg har begynt føle meg litt kvalm og har ekstremt vondt i hodet.. Småen har sprella siden jeg var på legekontoret. .

Jeg fikk beskjed av legen at hvis jeg fikk bivirkinger og det ikke gikk over så skulle jeg komme tilbake imorgen eller kontakte legevakten.

Skrevet

Verk i kroppen er vel en av bivirkningen. Er jo ett symptom på influensa, å man kan jo få milde influensasymptomer av vaksinen.

Jeg tok selv vaksina i går å har følt meg litt trøtt etterpå. Ble øm i armen i går ettermiddag/kveld. Å er det enda :/

Men ellers ingen bivirkninger :D

Skrevet

Hei.

Jeg tok vaksinen sist mandag, har ingen bivirkninger utenom ømhet på stikkstedet (men den forsvinner gradvis). Er i finfin form jeg :-)

Skrevet

Jeg tok vaksinen mandag ettermiddag. På natta merka jeg at jeg var øm og støl i armen. Det var eneste bivirkning tirsdag også. Onsdag var jeg trøtt og litt vondt i hode, og i dag har jeg hatt litt vondt i hodet og kjent litt i halsen. Det går mye svineinfluensa i området og i barnehagen hvor jeg jobber. Hvis det blir værre skal jeg anse det som en bivirkning eller kan det være jeg har blitt smittet før jeg rakk å vaksinere meg? Det kan jo rett og slett bare være en liten forkjølelse også. Det jeg egentlig lurer på er hvor lenge etter vaksinen er tatt at bivirkningene kan slå til?

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor quiquita synes det er festlig at folk føler seg dårlig...?

jeg tok vaksina på tirsdag formiddag, og har ikke merket annet enn at armen er ganske vond. Men det er kun hvis jeg prøver å ligge på den, holde den høyt eller løfte noe.

Håper for dere som fikk litt verre bivirkninger at det går over raskt. Hun som satte sprøyta på meg sa at man burde ta paracet ved feber. Feber er visst "verre" for babyen enn paracet:) Hun mente uansett at litt feber ikke var skadelig.

Skrevet

Tror kanskje quiquita lo av kommentaren fra Tigerlise77 *høygravid* lenger oppe her:

"Tvi-tvi! (Vi har vel værre smerter i vente, hehe...)"

Skrevet

Jeg tok vaksinen onsdag morgen, ca halv ti, fikk litt ømt rundt stikket, hovnet opp litt, men har ingen problemer med å sove, ligge på armen eller bruke den normalt. Jeg tror man bare skal bruke armen så godt man får til, for da holder man blodgjennomstrømmingen bra slik at vaksinen fortere sprer seg, eller hva jeg skal si. :) Så jeg vasker hus jeg! :) En venninne av meg tok vaksinen litt etter meg, og hun ble kvalm og dårlig, og måtte gå hjem og legge seg. Jeg var på jobb hele dagen. :) Hold ut, det går over! :)

Skrevet

Jeg tok den i går ettermiddag, og er skikkelig uggen i dag. Armen er øm og vond, men det verste er influensasymptomene. Føler rett og slett jeg har influensa. Verk i kroppen, feber, kokvarm i ansiktet og så utrolig slapp. Blir nesten redd for at jeg kanskje brygget på selve influensaen før vaksinen ble satt.. Hmm. Håper det går fort over! Er i hvertfall glad for å ha tatt den. Er i uke 38, og håper fødselen drøyer noen dager!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...