Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest litt rundt på forskjellige forum og kommer til stadighet å lese om sparketest.

Hva er det og hvordan foregår det?

Jeg føler meg helt grønn på mange områder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en test som foregår på sykehuset. Alle tar den når de kommer til sykehuset for å føde, noen tar den også før om de er bekymret eller redde for at noe er galt.. Du får to belter rundt magen og på vhert belte er det en rundt dings som plasseres to plasser på magen. Dette registrerer hjertelyd, rier osv... I tillegg får du en trykkeknapp i hånda og denne skal du trykke på hver gang du kjenner spark fra babyen. På denne måten ser de hvordan babyen har det ved rier og ved bevegelser, de kan se at pulsen ike svinger for mye og at den ikke går ned ved bevegelser. Dette ligger du med i en halvtime, og da ser de på skjemaet som kommer på skjermen om babyen har normale bevegelser og bra hjertelyd, og om riene er sterke... Tok en sparketest idag pga bekymring for lite liv, så dette hadde jeg ferskt i minne gitt:-)

Skrevet

Jeg måtte igjennom dette for noen timer siden. Men fikk ikke beskjed om at jeg skulle trykke på knappen dersom jeg kjente spark. Fikk bare beskjed om å holde den greia. Alt var i orden.

Skrevet

Da glemte di bare å si at du skal trykke på den hver gang du kjenner spark..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...