Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har tatt mitt standpunkt ift svineinfluensa vaksinen på grunnlag av informasjonen fra FHI og har kommet til at jeg ikke ønsker å vaksinere meg og ungene. Far er selvsagt enig. Min mor har hele tiden mast/gnagd på avgjørelsen, og er ikke enig. Hun er super stressa, og det virker som om hun tror at vi alle dør fordi vi velger å ikke ta vaksinen. Jeg har prøvd å forklare henne hvorfor vi velger som vi gjør, men i hennes øyne er det eneste rette å vaksinere seg. Nå ringte hun akkurat; min bror er i flere av risikogruppene, men har samme standpunkt som meg. (Uten at jeg har påvirket ham i noensomhelst retning). Hun ønsket nå at JEG skal overbevise ham om at det eneste rette å gjøre er å la seg vaksinere seg. Men hvordan i all verden skal jeg overbevise noen om et standpunkt som er på tvers av det jeg selv mener. Jeg mener min bror må ta et valg på samme grunnlag som meg. Ved å lese informasjon og gjøre opp regnskapet selv. Det er slitsomt å ha foreldre som er ikke gir seg før de får det som de vil! Og som ser ut til å tro at dommedagen er nær. Sånn, da har jeg fått ut litt gruff! Så håper jeg alle får en trivelig dag :-)
Tommage♀♂ Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Å, stressende ja! Hos oss er det ikke mamma osm har sagt noe, men svigermor som er svært opptatt av helse har flere ganger vært på oss at vi må ta vaksninen. Bare synd hun ikke sier det til meg, for jeg hadde svart nei jeg. Sambo svarer bare "jada...", og så driter han i det. Og da maser hun jo i evigheter om vi har fått tatt den enda osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå