Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 får dere det dere kom for eller må det debatteres? eller får dere beskjed om at dette umulig kan være det? Litt klønete forklart, men.. Da jeg var yngre hadde jeg ryggproblemmer, hadde jo problemmer med å gå tidvis. Hver gang jeg gikk til legen så fikk jeg beskjed om at jeg måtte nok ha gym allikevel og at disse legen ikke hadde noe for unnasluntrere som meg.. ( var hos to forskjellige leger med dette) Mange år senere fikk jeg vite hvorfor jeg hadde ryggsmerter og at de faktisk var reelle. Nå er når jeg går til legen så har jeg alltid en formening om hva som er galt, hva riktig behandlig er og hva som skal til for å bedre tilstanden. Dette er jo fordi disse to legene ikke trodde på meg da jeg faktisk hadde vondt. Mine "legetimer" tar sjeldent mer enn 10 min fra jeg går inn til jeg er ute, på de ti minuttene har jeg lagt frem hva jeg tror er galt, fått det bekreftet ( tok feil to ganger og vi har vært mye syke), tatt med meg resepten og gått. Kjenner mange som har problemmer med å først si hva det gjelder, forklare symptomene og at de føler at legen ikke tror på dem/gidder å høre hva pasienten selv mener/har tid til dem. Alt dette fører jo til at de gruer seg til å gå til legen og så å si aldri får den behandligen de mener de selv burde ha fått. Hvordan foreløper det seg for deg/dere?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Får det en kom for..? Når jeg går til legen er det for å finne ut hva som feiler meg og få behandling for det. Har jeg en teori på hva som er i veien pleier det alltid å stemme. Når det gjelder ryggsmerter er den beste behandlingen trening så jeg skjønner godt at legen sa at du måtte ha gym likevel.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Ja, føler du at du blir hørt av legen din? Vet at det trenning er best mot ryggsmerter derfor ba jeg heller aldri om å slippe gym. Jeg ville vite hvorfor jeg hadde så sinnsykt vondt i ryggen, men ble verken hørt eller respekter. Fikk da heller ikke gjort noe med det før jeg situasjonen ble forværet noe som, med skikkelig utredning, kunne ha vært unngått. Istedet tok det tre måneder å fikse problemmet senere. Derfor ble jeg skikkelig skeptisk til leger, og vurderer nøye før jeg går til lege. HI
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Ja, jeg føler at jeg blir hørt, og vi kommer frem til en løsning gjennom en dialog. Jeg er glad for at legen gjør mer for meg enn å bare skrive ut de resptene jeg bestiller:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå