Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Er helt fersk på dette jeg :-) Jeg laget profil for første gang for en ukes tid siden og sendte da forespørsel til venninner ol om å bli venner. Alt dagen etter lå det vel ca 15 forespørsler fra andre om jeg ville være venn med dem, mange folk jeg bare vet hvem er, men ikke kjenner-kjenner. Greit nok det, må jo innrømme at det er litt morsomt dette her. Men, så er det også barn som går på skole med eldstemann og tidligere elever (er lærer) som har oppdaget at jeg har fått profil og sender forespørsel. Foreløpig har jeg bare ignorert dem. Føles ikke helt riktig å legge dem til... Eller er det vanlig å ha dine barns venner ol som FB venner? Og dere lærere, har dere (tidligere) elever som venner?
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Nå er ikke jeg lærer, men jeg syns det er greit å skille mellom jobb og privatliv. Noen legger til folk bare for å gjøre det, og det syns jeg blir litt dumt. Gøy å treffe på gamle skolekamerater, men mine ansatte har jeg ingen planer om å legge til. Jeg ser ikke vitsen i å ha arbeidsrelaterte som fbvenner. Det blir fort problemer med slikt.
mamazon <3<3<3 Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er også ganske ny i gamet, og har valgt å legge meg på en litt restriktiv linje ifht hvem jeg godtar som venner. Dvs at jeg ikke har godtatt tidligere elever, og heller ikke fjerne bekjentskaper, folk jeg har gått på skole med men ikke snakket med på mange år osv.. Min regel er at hvis det ikke hadde vært naturlig for meg å ta en kaffe med vedkommende eller bedt dem inn i stua mi hvis de tilfeldigvis kom forbi, vil jeg heller ikke ha dem som venn på FB. Det er fordi jeg gjerne vil legge ut skrytebilder av barna mine, fordi jeg vil slippe å tenke meg om hver gang jeg skriver noe flåsete i statusen min. Jeg vet at flere kollegaer har både tidligere og nåværende elever som venner, men de har bare bilder av seg selv på profilen sin. Jeg vil ikke blande sammen lærer og privatperson for mye, men ser ikke rart på de som velger å gjøre det heller.
Tommage♀♂ Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Er minst 20 års aldersgrense på min blogg. Ingen elever, tidligere elever eller andre under 20. Legger dessuten til kun de som er venner/bekjente som jeg har delt opplevelser med. Hjelper ikke å ha gått på samme skole om vi ikke pratet der liksom.
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Ja, jeg tenker litt slik jeg også om det med elever. Ikke blande jobb og privatliv. Ellers har jeg lagt til mange gamle kjente fordi jeg selv er nysgjerrig på dem, synes det er kjempekoselig å se hvordan det har gått med dem og slikt. Skrevet masse med en som var nær venninne på barneskolen, men som jeg ikke har snakket med/sett på 9-10 år nå etter jeg laget profil. Utrolig kjekt :-) Jeg har bare bilde av mg selv og kommer nok ikke til å legge ut bilder av barna der inne, får holde med her ;-)
Mom2Two Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg hadde helt klart ikke lagt til tidligere elever eller barns venner (barn under myndighetsalder).
Gjest Gul stjerne Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg synes dere tar FB vel alvorlig. FB er overfladisk og enkel moro for de fleste, inklusiv meg. Alle som spør kan være min venn, det er virkelig ikke så nøye. FB er ikke et sted for personlige betroelser etc. Gjør det enkelt,si ja ;-)
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har min gamle lærerinne som venn på Facebook. Synes bare det er koselig jeg!
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 Jammen, det føles ikke rett, uansett hvor fjasete og lite alvorlig det er ;-) Ellers er det kjekt da, og er overrasket over hvor fort man får venner der. På en uke har jeg gått fra rundt 0 til noen-og-seksti tror jeg. Ante ikke at jeg kjente så mange en gang jeg, hehe...
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 29. oktober 2009 #10 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er lærer, og jeg vil ikke ha nåværende eller tidligere elever ELLER noen av foreldrene deres på FB. Jeg blander ikke jobb og privatliv. Blir jo ofte "teite" og sleivete kommentarer og useriøse quizer og sånt på FB og jeg er ikke interessert i at de skal se det, rett og slett. Jeg har kun venner på som jeg snakker med. Orker ikke ha flere hundre "venner". Har skjult meg sånn at kun mine venner kan se at jeg er på FB i det hele tatt ) Da slipper jeg disse forespørslene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå