Gå til innhold

I år skal jeg passe julemunnen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og jeg skrider derfor tidlig til verks for å forberede meg.

Dere som er så kranglete; hvordan motstår dere impulsen i de settinger dere vet dere må/bør det? Når knappen plutselig blir gigantisk og lysende, og alt hjertet begjærer er å trykke den inn så grundig at den aldri popper ut igjen?

Alle tips mottas med takk, bortsett fra telle-til-ti-tipset. Det fungerer ikke for meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Drikk noe du blir mellow og smådøv av.

Unngå å drikke noe du blir krakilsk og filterløs av.

Hver gang du har lyst til å bombe noen, stapp Anton Berg i kjeften hel. Altså Blomme-i-madeira-typen Anton. Ikke en liten bit, men hele.

Har du ikke Anton, spis noe annet.

Unngå også all selskapelighet som ikke har buffer-personer. Dvs sørg for at det alltid er noen tilstede som du veit at de gale i familien ikke vil blamere seg for.

Skyld på andre forpliktelser om du inviteres til feil sted. Har du ikke noen gode grunner, oppgi at du skal ned og dele ut matpakker m Frelsesarmeen den dagen - bråker de da så har du et supert moralsk overtak.

Dra og del ut matpakker med Frelsesarmeen i stedet for å omgås folk som trigger alt det verste.

Lag din egen jul.

Skrevet

Hahaha, nå ler jeg høyt her. Veldig bra!

Dessverre er dette en reise-bort-jul. Impulsene må være under kontroll i hele 10 dager på bortebane. Det innebærer at følgende råd blir vanskelige;

1. Unngå selskapelighet uten buffer-personer; Jeg kommer til å bli fritt villt. Alle beveger seg fritt i store deler av døgnet.

2. Skyld på andre forpliktelser; ...jo, jeg kan dra hodepinetrikset, men da blir jeg nødt til å lukke meg inn på soveværelset hele kvelden. Får avveie i de tilfellene det kan være verdt det.

3. Anton Berg-trikset; ...kan bli vel mye sjokolade, men på den andre siden kan jeg kanskje ønske meg en trimsykkel til jul.

4. Alkohol; jeg har ennå ikke oppdaget den type alkohol som ikke trigger impulsene mine. Det har derimot god virkning på den ene tanta min... iallefall frem til litt over midnatt, men er ikke sikker på hva hun drikker. Her må jeg ha tips.

5. Egen jul; vi har alle lov å drømme...

Skrevet

Ps, det trikset med å sniffe gløgg-krydder... det er bare en vandrerhistorie?

Gjest sug lut
Skrevet

Hæh, sniffe gløgg-krydder, hva skjer da, noe morsomt? Del, menneske!

Hadde forøvrig aldr gått med på tidagerpåbortebane, men vet at det er mange som må når familie er langt vekk. Må dere bo i hus med? Eller kan dere leie dere inn/bo i annekset?

Fett kan fjernes. Drept svigermor er vanskeligere.

Skrevet

Gløgg-krydderet setter deg da i en julestemning hvor bare tanken på barnet i krybben overstyrer den slemme, ironiske hjernelappen. Nei, det er nok bare tull. Ryktene sier at det skal gi en "harmonisk" følelse. Må i så fall være en blanding uten mandler og rosiner.

Det er ikke muligheter for å bo noe annet sted.

Skrevet

Jeg klarar som regel ikke å passe meg, men de gangene jeg har klart det er innholdet; sarkasme, ironi, snakke meget høyt for å overdøve de "rette" mennesker. Sier som regel ifra til min kjære slik at han kan spille på lag. Alkohol er sikreste kortet! Men jeg har den i skjul, går stadig innom mitt skjulested, en slurk litt eder og galle, frem med brystet og inn igjen.

Stå på har jeg egentlig lyst til å si, altfor mange som spiser i seg fortryllende gloser.

Skrevet

"må hjem for å legge/mate/fikse osv småen" fungerer utmerket

Skrevet

"Må i så fall være en blanding uten mandler og rosiner. "

Hahaha :-D

Skrevet

Mette Elisabeth;

Jeg tror kanskje ikke jeg forstår helt hva du mener, eller omvendt... Det er sarkasme- og ironiimpulsene jeg vil unngå. Fortryllende gloser har samme effekt som når en bæsj treffer vifta i familiesammenkomstene våre.

Skrevet

Kan du ikke bare, hmm... ikke dra?

Skrevet

Nå er jeg ikke i utgangspunktet en krangler, jeg tar avstad fra en hver verbal mishandling.

Siden dette er unntakstilstand kan du vurdere å bli narkoman for en dag og rett og slett røyke deg tilfreds. Jeg minns aldri en rappkjefta knærk, og de ser jo ut å tåle det meste.

Det vil vel sette en demper på glosene vil jeg tro. Når kommentarene på hvorfor du er så blek kommer kan du jo skylde på en eller annen matallergi og med gyldig grunn til å gå å legge deg med en god bok for hånden.

Skrevet

Ok, du vil unngå de! Nei da er det kun alkohol og en meget fraværende oppførsel med eks; nynning som funker. Er det noen du kan himle med øynene til innimellom er det til stor hjelp. Jeg kjører da helt motsatt taktikk fremover, her skal alt ut! Skal ødelegge enhver stemning av overfladisk stemning!

Skrevet

Kom på en til som er uslåelig; spis hele tiden med vidåpen munn, da hører du ikke så godt, hvis du i tillegg åpner øynene et ekstra hakk tenker jeg den sitter! Plutselig under bordsetting når det begynner å varsle i lampa, reis deg opp og be alle synge; her kommer dine arme små!

Herregud, skulle nesten ønske jeg skulle være med deg! Jeg vil også på et slikt julekalas! Min fam. er så vant til meg, ikke svigers derimot, men vi ser de ikke i år. Vil du ha meg med? Jeg garanterer å være den beste buffer ever!

Skrevet

Jeg ser knappen, den lyser, men jeg velger å ikke trykke den inn...

Skrevet

Der ser du. Du må ikke ta deg nær av det for det er jeg som er idioten. Unnskyld.

Skrevet

Kjære deg, du mangler bare selvtillit. Noen har tråkket deg hardt på foten engang. Finn ut hvem det er og si ifra, bli fri, uttrykk deg fritt. De mennesker du skal ha rundt deg dukker opp, kan ta tid, men verdt det. Ok, så blåser man noen forhold over ende,men man beholder seg selv. Verdt det. Lykke til i julen, jeg tar meg ikke nær, jeg er bare en meget uskyldig ramp med litt for høye idealer, sannheten skal frem er mitt budskap. Koste hva det koste vil, kan bli slitsom, men nå er jeg den jeg er og i alder av snart 40, endelig iferd med å omfavne hele meg.

klem

Skrevet

Ja... asså, så var det den knappen igjen da.

Skrevet

det er opp til deg, du velger selv. Velger du knappen, ok

I rest my case

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...