Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har en gutt på 20 mnd som våkner hver natt og krever melk.(MME) Jeg avvente han ved ett års alder, men så ble han syk og vi var tilbake på flaskekjøret... Har ikke gjort noe med siden han sover lenger når han får denne flasken, våkner gjerne i 5 tiden og får flaske og sover til 6-7. Men nå som jeg jobber, begynner jeg å bli lei av denne nattlige aktiviteten kan du si... og han har begynt å våkne tidligere (02-03 tiden) får å kreve melk.. han roper jo på melk.. UFF.. vet det er min egen skyld. MEN er det noen som har noen gode råd på hvordan vi kan avvenne dette, evnt noen som har gjort dette med barn i denne alderen?
*Lissi* Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Nei, ikke så gamle. Eneste måten er vel å holde på sitt. Kan nok føre til noen tårer de neste nettene. Er vel ikke så heldig for tennene å gi melk om natten heller. Lykke til!
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 vi avvente ved rundt 6 mnd når vi skjønte at hun ikke trengte melk på natten men at hun våknet av vane. Hadde det vært meg hadde jeg tatt en helg og tatt den kampen. Hva med å tilby han vann på kopp? Kommer sikkert til å bli grin noen dager, men venter du så blir det nok ikke noe lettere iallefall. Men hvorfor gir du han mme og ikke vanlig melk? Å sove natten igjennom er viktig for både dere og han for å bli ordentlig uthvilte.
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Hi sier jo selv hun vet dette ikke er bra, at man skriver at det er dumt å gi mme, flaske pga tennene osv gjør det sikkert ikke bedre. Her må dere nok bare ta opp kampen noen netter, tilby vann, det synes han kanskje er lite spennende. Masse lykke til!
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har fortsatt med mme for da har jeg termos med varmt vann og pulver og kan blande på badet oppe på 30 sekunder. Med vanlig melk må jeg ned i 1 første etasje og varme i micro, som tar mye lenger tid... Jeg har tenkt på å ta opp kampen fra i natt.. siden jeg ikke skal jobbe i morgen, og ikke før på mandag, så har noen dager på meg.. Men gruer meg fryktelig.. han blir så sint, så sint.. Vann vil han ikke ha, blir ennå mer sinna når jeg tilbyr vann... Takk for svar... Synes det hadde vært greit med en hel natt søvn snart.. Har liksom trodd han skulle fikse det selv for han har hatt noen netter innimellom hvor han har sovet hele natten. Men så spiser han litt dårlig på dagen, dvs middag og kvelds, så skjønner jo hvis han er sulten også.
mamazon <3<3<3 Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har vært der... jenta vår var ca 18 måneder da vi endelig fikk slutt på det der, selv om hun jo hadde vært nattavvent fra 8 mnd og fram til ca 14 måneder. Hadde akkurat samme historie som deg, våknet kl. 5 og sov videre etter en flaske, veldig deilig for trøtte foreldre.... så begynte hun å våkne tidligere og tidligere, og plutselig var det en flaske klokka ett og en klokka fem - helt uholdbart og fullstendig unødvendig. Men man vegrer seg for å ta kampen, og spesielt når hun var mye syk, så ble det alltid "neste helg, DA..." Det var et lite helvete i to netter, med illskriking og mye tårer både fra mor og datter. Første natta gråt hun i nesten to timer, vi gikk ut og inn og prøvde å trøste, men hver gang vi kom inn uten flaske ble hun enda sintere. Til slutt lot vi henne bare være, og hun roet seg og sovnet. Natt to skjedde det samme, men det gikk mye kortere tid før hun sovnet igjen. Natt tre sov hun til klokka sju uten å våkne en eneste gang. Hun fikk en dryppsikker vannflaske med seg i senga da vi begynte, så hun ihvertfall ikke skulle være tørst - den første natta kastet hun den fra seg, helt rasende fordi det ikke var melkeflaska, men den andre natta tviholdt hun på den, og helt siden da har den vært fast følgesvenn i senga - hun sovner med den ene armen rundt bamsen og den andre rundt vannflaska si Man må virkelig bare manne seg opp, og det er ikke noe hyggelig, men det går fort over, og alle får bedre søvnkvalitet. Lykke til!
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 Tusen takk mamazon, fint å høre noen med samme historie, og at det funker.. bare man er hard. Blir nok samme reaksjoner hos han lillemannen min også, men håper han bruker samme tid som din på å avvenne. Har en dryppsikker flaske med vann som jeg alltid tilbyr før melk og som han har hatt i sengen sin, men han drikker ikke av den. Men får håpe han får det samme forholdet til den som jenta di:-) Takk for råd og deling av erfaring. Fra i natt blir det avvenning... *grue*
Galskapens overhode Skrevet 29. oktober 2009 #11 Skrevet 29. oktober 2009 har samme problem her også.. 21 mndr. Eldste hadde flaska til hun var 2.. hun krevde den dag og natt.. minsten har den ved luren og på kvelden/natta. HAn derimot bruker ikke smokk, slik eldste gjorde.. og kosen hans er virkelig "fjaska" . SNart flytter vi hjem til huset vårt igjen, etter hele familien har bodd p å1 soverom. Da får han eget rom, og jeg tror det blir lettere å ta opp kampen.. Må i hvertfall skynde meg FØR han innser at han kan klatre ut av senga.. For da har vi det i hvertfall gåend..
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #12 Skrevet 29. oktober 2009 Uff det er ikke lett nei.. og de er jo så avhengig av en koseting disse små.. Nå har jo gutten min både smokk og koseklut, så den kosen er jo dekket fortsatt, den flaska på natta går mer på vanen, og litt kos fra mamma tror jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå