Gå til innhold

Da vet jeg plutselig fødselsdatoen til snuppa i magen :)

Anbefalte innlegg

Var på kontroll i dag, å fikk innvilget planlagt keisersnitt nå på tirsdag allerede!!

Snuppa i magen ble estimert til å veie 4200g i dag!! så ikke noe liten knette akkurat, men verdens søteste lille snupp blir det uansett :D

Gleder meg til å hilse på lille pia :D

Fortsetter under...

Får keisersnitt fordi det endte med hastekeisersnitt med førstemann, å han var en stor gutt da han ble født.

Å siden denne jenta er estimert til å være enda større en førstemann, så fikk jeg valget mellom å bli satt i gang, å ha en prøve fødsel med lav terskel for hastekeisersnitt. Eller å få ett planlagt keisersnitt. Så da valgte jeg planlagt keisesnitt, i stedet for å gå å bekymre meg grønn over alle tingene som kan gå galt under en evt. fødsel.

Forstår deg veldig godt da. Ville nok gjort det samme hadde jeg vært i din situasjon. Jeg er selv spent på om det blir keisersnitt eller ei på meg. Min prins lå i sete på forrige UL. Skal på UL igjen på tirsdag for å se da. Er 37 uker på vei i dag. Men jeg har bestemt meg for å føde "vanlig" hvis han ikke er for stor, og hvis bekkenet er stort nok. Hvordan er det å ta keisersnitt? Er det noen komplikasjoner? Hvor lenge må du ta det helt med ro etterpå?

Det forrige ks gikk veldig bra, er nok derfor jeg ikke har noen betenkeligheter med å gjøre det på nytt.

Nå kan jeg jo bare snakke for meg selv da, å alle er jo forskjellige. Men jeg var veldig sprek etter forrige gang. Fikk smertestillende 2-3dager etterpå, å etter det var det bare en paracet i ny og ned.

Hadde litt problemer med å komme meg opp av sengen, men med søsterhjelpen over sengen gikk dette ganske greit.

Det var endel vondt i såret, rev å slet litt liksom. Men synes det gikk veldig fort over.

Var på hytta 1uke etter fødselen, så var i god form :) Må ta det med ro 2-4uker etter ett ks. Å så skal man jo ikke løfte mer en 5-7kg i 8uker etter ks. Men jeg hadde heldigvis god hjelp i samboeren min, så det gikk relativt smertefritt :)

Er jo uansett grenser for hvor mye aktivitet o.l. man vil være i etter en fødsel, pga av renselsen/blødningene. Ihvertfall følte ikke jeg for å gå lang tur med det samme, måtte jo gå med nattbind siden jeg blødde endel. å da føler man seg jo ikke så veldig fresh :)

Jeg hadde ikke noen komplikasjoner, men man kan jo få betennelse i operasjonssåret. Men det kan man jo få ved en naturlig fødsel også visst man må sy e.l.

Regner med at jeg kommer til å komme meg fortere denne gangen, siden forrige gang hadde jeg 40timer med rier, drypp, epidural og lystgass før det ble keisersnitt. Å da hadde jeg ikke sovet på nesten 3døgn. Men denne gangen kommer jeg jo til å være uthvilt og forberedt på keisesnittet, så håper det går bedre denne gangen :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...