Gå til innhold

Da vet jeg plutselig fødselsdatoen til snuppa i magen :)


Sistah*G07*J09*

Anbefalte innlegg

Var på kontroll i dag, å fikk innvilget planlagt keisersnitt nå på tirsdag allerede!!

Snuppa i magen ble estimert til å veie 4200g i dag!! så ikke noe liten knette akkurat, men verdens søteste lille snupp blir det uansett :D

Gleder meg til å hilse på lille pia :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende:-) Jeg har ennå 24 dager til termin..... Noen spesiell grunn til at du får keisersnitt. Masse lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får keisersnitt fordi det endte med hastekeisersnitt med førstemann, å han var en stor gutt da han ble født.

Å siden denne jenta er estimert til å være enda større en førstemann, så fikk jeg valget mellom å bli satt i gang, å ha en prøve fødsel med lav terskel for hastekeisersnitt. Eller å få ett planlagt keisersnitt. Så da valgte jeg planlagt keisesnitt, i stedet for å gå å bekymre meg grønn over alle tingene som kan gå galt under en evt. fødsel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg veldig godt da. Ville nok gjort det samme hadde jeg vært i din situasjon. Jeg er selv spent på om det blir keisersnitt eller ei på meg. Min prins lå i sete på forrige UL. Skal på UL igjen på tirsdag for å se da. Er 37 uker på vei i dag. Men jeg har bestemt meg for å føde "vanlig" hvis han ikke er for stor, og hvis bekkenet er stort nok. Hvordan er det å ta keisersnitt? Er det noen komplikasjoner? Hvor lenge må du ta det helt med ro etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forrige ks gikk veldig bra, er nok derfor jeg ikke har noen betenkeligheter med å gjøre det på nytt.

Nå kan jeg jo bare snakke for meg selv da, å alle er jo forskjellige. Men jeg var veldig sprek etter forrige gang. Fikk smertestillende 2-3dager etterpå, å etter det var det bare en paracet i ny og ned.

Hadde litt problemer med å komme meg opp av sengen, men med søsterhjelpen over sengen gikk dette ganske greit.

Det var endel vondt i såret, rev å slet litt liksom. Men synes det gikk veldig fort over.

Var på hytta 1uke etter fødselen, så var i god form :) Må ta det med ro 2-4uker etter ett ks. Å så skal man jo ikke løfte mer en 5-7kg i 8uker etter ks. Men jeg hadde heldigvis god hjelp i samboeren min, så det gikk relativt smertefritt :)

Er jo uansett grenser for hvor mye aktivitet o.l. man vil være i etter en fødsel, pga av renselsen/blødningene. Ihvertfall følte ikke jeg for å gå lang tur med det samme, måtte jo gå med nattbind siden jeg blødde endel. å da føler man seg jo ikke så veldig fresh :)

Jeg hadde ikke noen komplikasjoner, men man kan jo få betennelse i operasjonssåret. Men det kan man jo få ved en naturlig fødsel også visst man må sy e.l.

Regner med at jeg kommer til å komme meg fortere denne gangen, siden forrige gang hadde jeg 40timer med rier, drypp, epidural og lystgass før det ble keisersnitt. Å da hadde jeg ikke sovet på nesten 3døgn. Men denne gangen kommer jeg jo til å være uthvilt og forberedt på keisesnittet, så håper det går bedre denne gangen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...