Gå til innhold

Her er hva jeg mener angående barnetrygd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har trang økonomi. Vi sliter ikke, men vi bruker heller ikke penger på masse tull bare fordi vi vil. Prøver å spare inn der vi kan. Og såklart- vi har bruk for barnetrygden, og selv om den er på simple 970 kr, så kommer den godt med her hjemme.

Men når det gleder alle dere "rike" der ute, som kunne klart dere fint uten barnetrygden, dere burde ikke fått barnetrygd en gang. Etter min mening burde det vært en inntektsgrense som utgjorde hvem som fikk motta barnetrygd og hvem som ikke fikk motta den. Et annet forslag er at man fikk forskjellig beløp av barnetrygd etter hva man hadde i inntekt.

Jeg syns det er så urettferdig med dem som sparer hele barnetrygden til ungene, mens vi som ikke har så mye penger må bruke den fornuftig. Dere som setter av og sparer hele barnetrygden burde langt fra fått så mye i trygd, rett og slett fordi dere ikke trenger det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, til behovsprøvd barnetrygd!

Hilsen ei som godt kan klare seg uten

Skrevet

Men har du tenkt over årsaken til at du ikke har råd til å spare den eller klare deg uten?

Kanskje de som sparer gjør andre offer for å kunne spare til barna sine?

Skrevet

Du siste Anonym: Nå hakker jeg ikke ned på ALLE som sparer barnetrygden til barna sine, jeg bare sier at MANGE har for god økonomi og kunne klart seg uten barnetrygden. Man har jo eksempler på dem som ikke merker at barnetrygden går inn på konto engang fordi dem svømmer i penger fra før av.

Og nei, vi har ikke råd til å spare barnetrygden. Klart gjør jo vi også alt for barnet vårt, men å spare barnetrygden har vi rett og slett ikke råd til.

HI

Skrevet

Det der høres ut som rein missunelse spør du meg.

Hvorfor skal de som kanskje da tjener med og har mer bli "straffet" De jobber og betaler skatt som flesteparten de og.

Skrevet

Kommunismen, vet dere. Bidra etter evne og få like mye som alle andre uansett.

Enkelte føler at andre er skyldig dem penger, fordi de har mer enn dem. Godt vi har et ganske bra trygdesystem i Norge, ellers hadde mange måttet skjerpet på både livsstilen og arbeidsmoralen sin.

Skrevet

Skal vedde på at dere to siste Anonyme har godt med penger, men bra at dere prøver etter beste evne å forsvare dere.

HI

Skrevet

helt enig.sykt at en med en million i inntekt får det samme som en med 200 000kr i inntekt..ikke riktig

Skrevet

Hvorfor er det urettferdig at alle skal få barnetrygd? summen er jo den samme, du hadde ikke fått mere selv om de som ikke "trenger" den ikke hadde fått.

Det er nå slik i samfunnet at noen har lite andre har mye. Ser ikke hvorfor du skal henge deg opp i at alle får barnetrygd.

Synes det er en grei ordning jeg.

Skrevet

Kan tenke meg at du siste Anonym også har godt med penger, det er som regel slike som dere som skal "kjempe" mot at barnetrygden skal være som den er idag. Men dere fortjener den virkelig ikke når dere ikke engang merker at den går inn. Den burde kun gått til dem som trengte den.

Det er jo også slik at alenemødre får forskjellige stønader fordi dem trenger det. Mødre som lever med barnefaren får ikke disse stønadene og det er helt greit, nettopp fordi vi ikke trenger dem. Det samme mener jeg burde vært en tankegang når det gjelder barnetrygden.

HI

Skrevet

nei h.i jeg har ikke flust med penger, og barnetrygden blir brukt. men hva hjelper det meg om de som har mer enn nok ikke får? du må ikke tru at vi får mere fordet,

Skrevet

Som min mer "rike" søster sa til meg; "vi merker ikke at barnetrygden kommer inn, så den regner vi ikke med. Den går rett på sparekontoen til ungene".

Og der satt jeg og trengte vår for å handle mat......

Jeg sa den gangen jeg var fattigere, at den dagen jeg ikke var så dårlig stilt økonomisk, så ville jeg med glede gitt fra meg barnetrygden om jeg visste den summen kom til noen som VIRKELIG trengte den. Og i dag kunne jeg latt være å få den, selv om den enda kommer godt med i det daglige. De går IKKE til sparing, for vi trenger den enda såpass for å lette vår daglige økonomi.

Men det er ikke lenger krise pga den, eller da mangelen på den om den ikke kommer. Så i dag tenker jeg at en som er i den situasjonen jeg var før, hadde hatt mye mer nytte av den enn meg. Men da i økt sum i forhold til nå, om jeg kunne takke nei.

Og denne meningen har jeg hatt i snart 15 år, godt å høre at flere tenker slik:) En ting til; barnetrygden har knapt endret seg på alle de årene........

Skrevet

Jeg er arbeidsledig og her kommer også barnetrygden for to barn veldig godt med.

Men jeg syns ikke at de som har tatt lange utdannelser og/eller tjener godt skal straffes for at andre ikke har gjort det.

De betaler faktisk mer i skatt allerede og burde også få noe igjen for all jobben de gjør og allt de tjener inn for staten og oss andre.

Skrevet

HI: Dette er nesten litt flaut å lese!

For det første så aner ikke du hvilke utgifter en familie med høy inntekt har.

For det andre, hvorfor er det så forferdelig å unne andre mennesker goder her i landet?

Syns du at de som tjener mer skal nektes helse hjelp også?

Leste her for noen uker siden om en som syns det var greit å stjele en Reima Dress fra datteren til to lærere, fordi de "har råd til en ny" er du enig med henne også?

Og nei, jeg har ikke flust med penger, men har ingen problemer med å unne de som tjener godt pengene sine.

Skrevet

Jeg blir bare så forbanna når jeg hører folk her inne som latterliggjør barnetrygden og snakker som om den er helt unødvendig for dem. Det er da jeg tenker at de ikke hadde fortjent den i det hele tatt. Klart dem betaler mer skatt enn oss andre, men veldig,veldig mange her inne skryter seg selv opp i skyene av hvor godt de har det, hvor bra de tjener, hvor stor tomt og hus de har og det er slike personer som attpåtil aldri hadde fortjent den latterlige summen av en barnetrygd. Det gjør meg så forbanna.

I så tilfelle- hvis alle skulle mottatt en sum av barnetrygd,så burde det vært utbetalt etter hvilken inntekt man har i utgangspunket, slik jeg nevnte i et innlegg lenger oppe. Slik at de med lavest inntekt fikk mer betalt enn de med høy inntekt. Ikke urettferdig i det hele tatt...det er dagens system som er urettferdig.

HI

Skrevet

Til deg Anonym som syntes dette var flaut å lese: Hvilken høye utgifter har en "rik" familie som ikke en fattig familie har? En flott villa som dem må betale ned på? En dyr bil? Dyre vaner som de selv og barna har lagt seg til?

Hva faen snakker du om??

HI

Skrevet

...."Slik at de med lavest inntekt fikk mer betalt enn de med høy inntekt. Ikke urettferdig i det hele tatt...det er dagens system som er urettferdig."

Så man skal altså ikke måtte jobbe og slite for godene, er det det du mener? Er jo nettopp dette som gjør at så mange fortsetter på trygd selv om de ikke må, fordi det er jo så mye lettere å bare få ting rett i nevene, de klarer seg jo helt greit på trygd, så hvorfor jobbe?

Tror du må stte deg ned å tenke litt bedre over hvordan samfunnet egentlig fungerer, HI.

Skrevet

Bare sånn til informasjon, så har de som tjener godt slitt ræva ta seg for å komme dit de er i dag. Gått masse skole, studert etc, etc. Så de skal ikke få barnetrygd, for de tjener for mye? Ja, dette var logisk. Dere lavtlønnede som sitter her; Ta dere en skolegang dere også, så kan dere tjene masse penger selv.

Skrevet

Idiotisk innlegg.

De "rike" som ikke har bruk for den får kanskje plutselig bruk for en stor sum med penger senere til barna.

De "fattige" som bruker den har kanskje råd til å samle en stor sum til barna før de blir atten år som blir tilsammen den summen de andre har spart opp.

Skrevet

Vi tjener omtrent en million i året, det er mulig du synes vi burde gi avkall på barnetrygden. Årsaken til at vi tjener bittelitt over gjennomsnittet (som vel er omtrent 850-900 000 for et par) er at vi har lange utdannelser, som koster oss ca 4 ganger så mye som barnetrygden hver eneste måned.

Skrevet

Ærlig talt, skjerp deg. De som tjener mer trenger nok barnetrygd de også, fordi deres inntekt blant annet går med på å betale studielån (jfr hvorfor trenger de barnetrygd for å betale ned på en dyr villa?) Vi har ganske mange hundretusen kroner i studielån, selvvalgt ja. Det er ogå selvvalgt om en vil ha barn, utdanning og jobb.

Kan jeg spørre hvorfor du trenger den mer enn andre? Jobber du liten stilling, arbeidsledig, uføretrygdet eller vil du ikke jobbe? Det er store forskjeller der og. De som er uføretrygdet er det (skal iallefall være det) pga sykdom som gjør at de ikke greier å jobbe, det trenger nok barnetrygden mer enn noen. Andre igjen gidder ikke jobbe full stilling, eller de ønsker å være mer hjemme med barna eller de vil ikke jobbe i det hele tatt. Da er det deres valg. Da kan en ikke sitte å si at en fortjener barnetrygd mer enn andre. Alle valg en gjør seg opp gjennom livet er med og bygger hvordan du og din familie skal ha det økonomisk. Vær glad det finnes barnetrygd i det hele tatt du! På en annen side, jobber en 100 %, har 2 jobber og sliter livet av seg for å få endene til å møtes, så klart en fortjener barnetrygd men jeg skjønner ikke denne ropingen om urettferdighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...