Gå til innhold

søskensjalusi ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter baby, og far har en sønn på 6 år som er her 2 dager 1 uke og 4 dager neste uke. Far vil ikke at sønn på 6 år skal føle seg utenfor(når baby kommer) så far har besstemt seg for at de dagene sønnen er her så skal han vie nesten all oppmerksomhet kun til han. Vil ikke det bli noe feil da ? For meg føles det da at jeg har min unge og han har hans unge, når egentlig alle er sammen. Barnemoren har også en baby og ny mann.. og vi bor ikke langt unna hverandre.. så sønn er "heldig" som har alle såpass nærmte seg. Vi er jo en hel familie.. ingen burde forskjellbehandles selv om det kommer flere familiemedlemmer. Vi skal jo ta var på alle sammen.l

men jeg har ikke sagt noe til barnefaren... tenkte bare over det han sa og det virket litt som han kanskje ikke hadde tenkt skikkelig igjennom det før han sa det ? Eller er det helt greit ?

Spent på svar og meninger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at pappa er redd for at sønnen skal føle seg utenfor nå som mora hans har fått ny baby og dere skal ha baby.

Men det beste vil være å inkludere gutten i babyens liv. La han få være med på bleieskift, bading osv. La han få være storebror og delaktig i det som skjer med den lille.

Han har nok godt av alene-tid med pappan sin, men han har også godt av å få være med på det som skjer i familien og ikke bli holdt utenfor, på en måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...