Gå til innhold

Hjelp - støvet tar overhånd!! Trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir gal! Prøve å holde huset sånn passe reint, men det ser det ut til at jeg bare kan glemme. En ting er sånt som ungene drar med seg inn av sand + håndmerker på glassdører og glassbord. Det skjønner jeg hvordan oppstår.

Men støvet - hvor kommer det fra? For TO dager siden ble badet støvsuget og vasket til alle kunstens regler. Og hva ser jeg i dag, jo, det er like støvete på gulvet, benken, varmtvannstanken osv. osv. som det var før jeg vasket. Det ser ikke ut som det er blitt rengjort på ukesvis. Nå er det med i historien at jeg har langt i fra støv på hjernen. Men nå er vi flyttet inn i nytt hus, og vi har ambisjoner om å holdet det nye huset litt mer reint og rydding en den lille leiligheten vi hadde før (som stort sett fikk en veldig overfladisk rydd og vask litt for sjeldent).

Nå lurer jeg på om det er faktisk mulig? Må man gå rundt med støvsuger, støvklut her eneste dag for å holde huset sånn nogenlunde?

Vi jobber begge to så det er helt uaktuelt. Må vi bare innse at vårt hus alltid vil være støvete?

Når det gjelder badet fungere det som kombinert bad og vaskerom. Det blir tørket klær der (på tørkestativ, da tørketrommelen ikke virker for tia). Er det det som gjør at det blir så støvete? Eller støver nye hus mye? Vil det i starten mens huset blir "bodd inn" ligge støv rundt forbi som man ikke fått vasket bort etter bygginga?

Dette ble langt, og ikke særlig relevant for å "bli gravid", men håper det er noen der ute med fantastiske tips for effektivt renhold. Jeg har ikke lyst til å kapitulere under mengder av støv ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. Kjekt med en tråd som ikkje bare handle om prøvinga..eller.. En annen type prøving jaffal! :P

Har samme problemet..støver ned her idét eg legger fra meg vaskekluten.

Det eg vet spiller inn hos oss er, lite tepper på gulvene, klær henger til tørk og det støver når du skal legge sammen!, store pledd i sofaen. Oss!? Hehe..

Men som du skriver, så e det jo nytt dette her, og tror kanskje at det vil roe seg etterhvert. Tar litt tid før alt blir vekke, tror eg. Når du vasker så vil du jo støve opp litt da og, som vil legge seg ganske fort etterpå, når en ikkje vasker og svinser rundtomkring. Så vil anta det blir bedre ettehvert da!

Det som hjelper e mye lufting. Mens du holder på gjerne, så vil kanskje litt av alt som svever, sveve ut.. Men så mye lengre enn det kommer eg ikkje. Hehehe.. Gubben tok steget og begynte med sånn møbelpuss spray ting her i stua... Då legger det seg ikkje så mye der i hvertfall!

Finner eg en genial løsning ska eg heller hyle ut...og håpe du gjør det samme :P Hehehe...

*støvkjerringer*

Skrevet

Hei. melder meg inn i støvklubben jeg også!!! Blir gal jeg, særlig når sola skinner inn, er d overskyet så synes det ikke så hehe.. Har fullt av fotball gutter i hus så det er knotter etter kunstgress alle veier og ellers er det fullt av støv overalt selv om jeg tar støvet ca en gang i uka. Eneste tipset jeg kan gi er de støvklutene til jif micro eller noe. Da holder støvet seg unna noen dgr ekstra. Godt det ikke bare er i mitt hus som støvet florerer hehe. Klem

Skrevet

JA, nye hus støver mer enn eldre hus!!! har akkurat flyttet inn i vårt nye hus nå, det er ikke nybygget, men vi har pusset det en hel del opp, og alt det byggestøvet tar tid å bli kvitt! når vi i tillegg har hund, så er det bare å godta at vårt hus aldri kommer til å være "støvfritt". det går enkelt og greit ikke an! da må jeg evt være hjemmeværende og støvsuge huset 3 ganger daglig, en gang etter hver tur hunden er luftet:) Men vet du- heller vårt daglige liv med jobb, skole, trening, venner og hund enn å ha et hus som er så skinnende rent at man knapt tør ta skoene med inn!!!:)

Skrevet

Heilt enig. Så lenge kjøkkenet mitt og doen min e rein, så får det nå bare vær med det støvet.. Har ikkje vondt av det!! E jo bevist at immunforsvaret vårt har godt av litt "støv". Hehe... *rooo rooo til fiskeskjææææææær*

E mere sånn at eg bryr meg om komfyren e rein inni og sånn eg, enn hybelkaninene under sofaen.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...