Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Eller kan den komme feberfri med ellers milde symptomer?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Milde symptomer uten feber kalles forkjølelse, kjære deg.
FerdigFødaForAlltid Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har fått konstatert svineinfluensa, og jeg hadde ikke feber, kun frysninger. Nå skal det sies at jeg har vært fryktelig mye syk i mitt liv, og fått konstatert leukopeni (kronisk mangel på hvite blodlegemer) pga. mye medisinering som ung, men jeg har kun hatt feber en gang i mitt liv og da var jeg dausjuk. Så jo, det går an, men jeg tviler på at det er vanlig i forbindelse med svineinfluensa. Det skal også sies at jeg har hatt influensa som har vært ti ganger verre enn svineinfluensaen!
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Nei, man MÅ ikke ha feber for å ha svineinfluensa.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har belegg for å si at svineinfluensa-pasienter ikke alltid har feber. Det har blitt tatt flere tester av bl.annet gravide og ikke-gravide som ikke hadde feber- disse hadde svineinfluensa. Hilsen ei som jobber på sykehus!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Hvordan har da allmenntilstanden ellers vært du som jobber på sykehus (er du helsepersonell eller bare en som jobber på sykehus?) Jeg spurte legen til datteren min når vi var der (pga en ørebetennelse)- han sa at man måtte ha feber for å ha det. Vi har vært hostete og litt tette, men ellers i grei form- og ikke hatt feber. Har derfor gått ut i fra at vi ikke har hatt SI, og ikke tatt noen forhåndsregler i forhold til andre mennesker (selvsagt ikke hostet på de, men heller ikke unngått folk.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 Hei jeg er helsepersonell og har snakket med en som har utført en del tester på gravide og ikke-gravide. De har vært veldig forkjølte, hoste, hodepine, nedsatt allmenntilstand. De hadde ikke feber, men fikk likevel påvist svineinfluensa. Det er ikke alltid et fasitsvar på hvordan et virus oppfører seg.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 Glemte å nevne vond hals.... Hilsen ei som jobber på sykehus og er helsepersonell
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #10 Skrevet 29. oktober 2009 Da bare lurer jeg: Jeg har vært forkjøla i over en uke, med varierende symptomer som hodepine, vond hals, snørrete nese og hoste. Er gravid i 3. trimester og planlegger derfor å ta vaksina på mandag... Men kan det være tilfelle at jeg faktisk har den nå?? (Og hva vil det si om jeg tar vaksina da??)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #11 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg var i samme situasjon, da jeg skulle ta vaksinen fikk jeg vite at man ikke trenger å ha feber ved svineinfluensa. Jeg lå rett ut med forkjølelse i en uke, trodde ikke det var svineinfluensa selv bare en veldig kraftig forkjølelse. Måtte jo spørre om jeg kunne ta vaksinen da jeg hadde vært syk og ikke var helt frisk, og det kunne jeg så lenge jeg ikke hadde feber. Hun som satte vaksinen på meg sa det kunne være tilfelle at jeg hadde hatt svineinfluensa, for det er ikke alle som får feber. Jeg hadde ikke mulighet å teste meg for svineinfluensa heller, pga sykdom i nær familie måtte jeg bare prioritere å få tatt vaksinen. Jeg skjønner nå at du blir i tvil, men mitt råd er at du ikke henger deg opp i alt som skrives her inne. Enten så var det en kraftig forkjølelse jeg hadde eller svineinfluensa. Men uansett så var jeg aldri i tvil om å ta vaksinen. Så jeg synes du som har vært forkjølet skal ta vaksinen på mandag. Da vet du med deg selv at du har gjort det du kan for deg selv og ditt ufødte barn. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #12 Skrevet 29. oktober 2009 jeg hadde ikke feber -men testet positivt
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #13 Skrevet 29. oktober 2009 Og så glemte jeg å svare på om det har noe å si om du tar vaksinen da. Jeg fikk beskjed om at det ikke har noe å si om jeg tok vaksinen, om tilfellet var at jeg hadde hatt svineinfluensa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå