Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Så i ett innlegg her med spørsmål om når barnetrygden kommer utrolig mye stygge kommentarer om denne stakkars dama som har litt trang økonomi. Fy søren så stygge folk kan være!!! Folk som har penger så det rekker burde holde seg for gode til å oppføre seg på en sånn måte, utrolig arrogant å mene at folk som ikke har god råd ikke skal få barn osv. Det er utrolig mange familier i norge som faktisk er fattige, noen har "bare" trang økonomi mens andre trenger bistand, men de betyr ikke at mennesker som har det slik er mindreverdige eller mindre flinke med penger eller er uverdige til å ha omsorg for barn! At Folk som ikke har andre problemer enn å tenke ut hvilken SUV de skal bytte til eller om det virkelig rekker med bare 5 bergansjakker skal sette seg på sin høye hest og tro de er så mye bedre enn alle andre bare fordi de har mer penger enn de klarer å bruke selv er jeg så sinnsykt lei...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 enig... Vi merker fremdeles ettervirkningene av finanskrisa..
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Er det noen som er mindre flink med penger så må det være de med 35' utbetalt og alikavel for lite penger...Sånn som oss.
Langt-i-fra-perfekt Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Overskriften i innlegget sier alt ;o) Kjempeenig!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 Enig med tojunibarn, vi har selv 45' utbetalt i mnd, men alikevel sløser vi noe helt enormt! De som virkelig kan spare er de som ikke har så mye.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 Helt enig. Det er forferdelig å ha dårlig råd... Og jeg tror det er bra mange der ute som har det. Og ikke bare de som har virkelig dårlig råd og må snu på hver krone, men også de som ikke har råd til "alt". Når jeg ser rundt meg så er det egentlig få som kjører gamle biler, går i "billige" klær osv. Det er blitt så press ang status-symboler som dyre merkeklær, biler, hus, innredning osv. Og det er omtrent ingen som snakker om at de har dårlig råd. Og det er heller ikke snakk om å spare til det man ønsker seg. Nei man tar opp dyre lån for og finansiere livsstilen sin. Vi har ganske dårlig råd, har kun en inntekt. Men vi klarer oss, selv om vi må tenke på pengene og ikke kan unne oss alt. Og det rare er at folk faktisk ikke forstår at vi har valgt bort en del ting. F.eks så hadde det vært utrolig deilig med nyere bil. Men vi vil ikke ha mere lån enn det vi har for øyeblikket. Vi kunne også ha tenkt oss nytt bad, men det får også vente. Og dette er rett og slett fordi vi vil ikke ha store lån og være redd for renteøkning osv. Men kommentaren "banken har penger" har jeg hørt en del ganger.... Og det rare er at jeg vet jo at en del av våre venner og bekjente ikke har så god råd som de kanskje gir uttrykk for...Likevel har de "alt", gjerne både nye biler, campingvogn, båt, hytte osv....
Lea Laus Skrevet 29. oktober 2009 #10 Skrevet 29. oktober 2009 Penger er ikke alt. Ikke i nærheten engang.. Helt enig med Hi!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #11 Skrevet 29. oktober 2009 Dette har jo vært poenget mitt hele tiden. Det viktigste er hvordan man bruker pengene, ikke hvor mange man har.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #12 Skrevet 29. oktober 2009 Ja,status er veldig viktig nå for tiden. Men,vi har den teorien at vi heller vil kose oss enn å kjøre nyere og finere bil en naboen.Vi har en stasjonsvogn vi ikke har noe gjeld på,kjempe deilig.Den gjør nytten sin,å den ser bra ut,men langt fra no "flott" status bil.Vi har barn,2 hunder.Så en ny og dyr bil ville bare ha vært bortkastet.Så kan man jo tenke på hvem som engentlig er "dumme".De som ikke tør å være seg selv,altså med lån over hodet,bare for at naboen skal se det,eller de som ikke bryr seg om hva andre mener,å kjører en normal bil de har råd til? Vi har ett lite gammelt hus,kunne hatt større og flottere,men dog med en trangere økonomi,vi kunne hatt en stor flott bil,men dog med dårligere økonomi,dere skjønner pointet? Hvorfor er status så himla viktig egentlig? Er så glad for at vi er den type mennesker som ikke bryr om hva andre menere,men gjør det vi selv vil og det vi føler er riktig. Hadde vi hatt mye penger til overs,ja da er det en annen sak.Da hadde vi nok kjørt en litt dyrere bil å kansje hatt ett litt større hus,men det kunn for at vi hadde hatt råd til det. Alt her i livet er ikke bare penger.Synes det er viktig å tenke på forbruket vårt. Også synes jeg det er trist å se mennesker som tar lån over hodet kunn for å se bra ut utav. Vær dere selv,å ikke bry dere så mye om hva andre tenker å mener. Vi prioritere barna våre,hundene våre og kjærligheten. Vi har god økonomi også,men det er fordi vi ikke har så høyt forbruk på materialistiske ting. Kutt ut å bry dere så mye om andre,det er ikke så forbanna viktig. Synes det er helt forferdelig at samfunnet er sånn. Det må jo være slitsomt å leve slik.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #13 Skrevet 29. oktober 2009 Det er kjedelig at det ska være sånn ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå