Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Blir inspirert her: Hvis ting hadde skimpet hver måned her så hadde jeg først sett hva jeg kunne ha fått billigere innen forsikring og strøm, kuttet internett, fasttelefon, vurdert kontantkort på telefonen og gått ditt jeg kunne for å strekke bensinen siden vi er avhengige av bil.
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Her for en stund siden så solgte jeg bilen, sa opp internett (eller jeg koblet med midlertidig ned slik at når jeg hadde fråd til å koble det opp igjen så ble det ikke så dyrt - bare åpningsavgiften), kuttet ut øl/vin/snop/dyr ferdigmat, fyrte kun med ved, levde på billig fisk fra onkel og kvittet med meg tv`n (sparte tv-lisens). Ble to fluer i en smekk: Jeg fikk bedre økonomi og jeg gikk ned i vekt. Nå er ting bedre. Internettet er tilbake og ny bil er kjøpt:) Det var tøft når det stod på, men man klarer det!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Det er jo lurt å gjøre ting uten at økonomien er helt på felgen, da;) Jeg har sagt opp alt av aviser og blader/bøker. Kranglet meg til billigere forsikring. Byttet til billigere strømleverandør. Lett opp billigste mobilabonement. slike ting er lurt uansett. en trenger jo ikke betale mer enn en må, selv om en hadde hatt råd;)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 prøvd å kjnøpe bensin på søndager (billigere da, sent på kvelden, evt tidelig mandag) Droppa å kjøpe økologisk, kjøpt høne og mat som man kan lage rester av.. Supper osv... Droppa treningen for ett halvt år el begynne å trene mer hjemme, bruke naturen mer... Bruke klær en dag mer enn man ellers ville gjort.. Skrudd ned tempraturen inne med en grad el to...Vasket klær på 40 grader, med mindre det er skikkelig møkkete da.... Mye man kan gjøre, kommer ikke på mer i farta...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Hadde sagt opp den ene avisen, har to lokalaviser (jepp, helt unødvenig) Ville nok brukt min manns bil oftere, gratis bensin, bokklubben til barna hadde blitt borte. Så måtte jeg vel kuttet på matsiden, kjøpt mindre av ting vi har lyst på men som vi strengt tatt ikke trenger. Kuttet ut ukeblader.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Sett på mitt egentlige forbruk, sjekket om klær og evt møbler/utstyr kunne handles brukt (noe vi gjør allerede i dag), skippa TVn, sett på matbudsjettet, bilbruk og om vi kunne ha spart på strøm og forsikring. Noen jeg kjenner sparte 9000 på to telefoner bare på forsikringa, selv sparte vi 4000,-... Vi må ha to biler her vi bor og jobber, men vi trenger kanskje ikke å kjøre riktig så mye som vi gjør:) Vi hadde nok også kuttet drastisk ned på reisebudsjettet, siden vi bruker minst 50 lapper i året bare på det... Droppet ukeblader, bokkjøp og slike ting, handlet sko på salg i størst mulig grad. Kjøpt en dvd istedet for kinobesøk o.l. Droppa godis og alkohol (vi drikker aldri nesten, så det er minimalt å spare for oss). Vi hadde nok ikke spart på internett, det er vi nødt til å ha i forb med jobb, telefon - den er så billig og lite i bruk at det er minimalt å spare, sko til ungene - de får nye sko åkkesom. Og vi vil nok fortsatt ha skikkelig mat med grøpnnsaker og frukt. Jeg har en del venner som bruker myyyye penger på frisør, klær, bytur (går lett en tusing i uka pr pers der), røyk, kino, middag ute, kebab, lunsj i kantina osv. Her er det myyye å spare. i tillegg til brød for en femtilapp om dagen og slikt...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Vi har økonomiske problemer. Og vi har kuttet ned en hel del på bensin, kjøper billigere mat (first price og x-tra), kjøper billig ved i stedet for å bruke strøm, dropper all slags kino, festing, sitte på café flere ganger i uka. Kjøper heller ikke klær til oss selv men bare til babyen, går ikke til frisøren. Er myyyye vi har kuttet ut.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 vel...kor skal eg begynne...aldri gått til frisør og eige ikke bil...måtte si opp tv, så har ikke hatt tv-kanaler på et halvt år nå, må flytte pga leien er for høy, ingen gravidklær til meg(heldigvis så er jeg ikke blitt så stor, og er snart ferdig gravid) billigmerker på mat, handle inn på salg, er jo gravid, så ingen røyk og øl, ...osvosv...er så masse, klarer ikek å komme på alt nå
simba>>>3gutter Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 Ved og bytte forsikring og bank forbindelser har vi ca 6000 kr mer i mnd og leve for. hadde kuttet ut internett, parabol, bredbånd, hatt bare en bil brukt bussen mer siden vi har frikort. Handlet mer billig mat og bakt brød selv. Handlet enda mer på salg. Kan ikke komme på noe akkurat nå, Jo fått alt av kvarttals regninger og andre stor regninger delt opp i mnd rater. Enklere og ha nok penger da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå