Gå til innhold

Hvor strenge er dere i forhold til mannen og alkohol nå når det nærmer seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi var egentlig helt enige om at det er 0 alkohol to uker før termin.. men så dukker det opp en fest her og en middag der.. Han synes det er vanskelig å la være.. Det skjer sikkert ikke nå uansett osv.. Ender op med at jeg blir smågrinete og synes det er unødvendig.. Jeg har jo latt være i ni mnd! Men samtidig synes jeg han skal få kose seg litt nå når han kan, det blir jo mye hjemme den siste tiden.. Men jeg har advart.. Har han drukket når fødselen begynner kommer jeg til å bli forbannet! :) Men lør blir nok siste gangen for han.. Så får satse på han holder seg inne til over helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det en uke til termin her og ingen alkohol eller festing framover.

Samboeren min bestemte seg for å ikke drikke alkohol de siste to ukene før termin dato. Er veldig glad for det må jeg si:)

Når guttegjengen først går på by'n, blir det ofte et par ekstra glass mer enn planlagt...

Han gleder seg masse til fødselen, og sier han aldri vil tilgi seg selv hvis han enten er fyllesjuk eller berusa når ting starter. Det er jo ikke mange ukene å ofre akkurat. I perspektiv kan du jo si til typen din at vi jentene har jo holdt også unna i snart hele 9 mndr...!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke streng i det hele tatt- mannen min tar ansvar selv. Han ønsker å være tilgjengelig for å kunne kjøre meg og ikke minst, han ønsker ikke å ha drukket når babyen kommer.. Så han har vel ikke drukket når det var under 3 uker til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har to uker igjen til termin, å her for en uke siden kom mannen min hjem selv med alkoholfritt øl. Dette fordi han liker å ta seg en øl etter trening eller på fredags/lørdagskveldene.

Dette var han helt klar på selv, så har ikke trengt å mase/være streng i det hele tatt :)

men har en liten regel på at når permisjonen min starter, så er det alkoholstopp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt poenget med å drikke i det hele tatt, og en skulle tro at pappaene var like intressert i å være edru og tilstede når babyen kom... Hadde jeg vært deg, hadde jeg gitt blanke F i om han hadde drukket eller ikke, og ringt etter ambulanse, så fikk han sitte der med skjegget i postkassa. Hvis det er viktigere å ta seg en øl enn å være tilstede under sitt eget barns fødsel, ja da er det vel sånn da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var 19 var venninnen min gravid og jeg skulle være med på fødsel. Det var en stor gjeng som skulle ut når det nærmet seg og jeg spurte henne om det var grei at jeg gikk ut. Hun sa ja og mente ikke det kom til å skje noe da.

 

Kl 6 om morgenen, når jeg lå i min dypeste søvn, ringte tlf...

 

Jeg synes ikke det var gøy å være smådårlig når jeg kom opp på klinikken, det var ikke sånn jeg ville stille opp for venninnen min!! Heldigvis gikk timene og jeg var helt fin når selve fødselen kom.

 

Jeg var ung og uvitende den gang, men nå sier jeg instendig til samboer at hvis han er sikker på at han klarer å drikke "bare for kosen" så er det greit, hvis ikke så glem det! Han har valgt å stå over de siste gangene nå og det synes jeg er fint =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI: Jeg synes noen er vel hysteriske her.. Er jo kun snakk om et par øl.. Ikke sprit eller noe.. Men vil at han skal være i kjørbar tilstand.. Så etter festen han skal på i morgen er det SLUTT! :)

han er min viktigste støttespiller og har vært det gjennom hele svangerskapet så la han stå igjen på trappa når jeg drar på føden kunne ALDRI falle meg inn.. vi er partners in crime :) Men irriterer meg at han ikke skjønner viktigheten selv.. Han sier bare at faren kan kjøre oss til sykehuset hvis noe skjer, men det vil jeg helst ikke.. Har ikke lyst til å vise min smerte for alle og enhver for å si det slik.. knotten får holde seg inne til over helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ed HI, min mann blir ihvertfall ikke full av et par pils.

Jeg pålegger ikke han å være totalavholds kun fordi jeg har vært det i 9 mnd. Jeg har savnet å kunne ta meg et glass rødvin i blant jeg, men hjelper ikke meg noe å nekte mannen min samme gledene, akkurat det blir litt smålig.

 

Tror ikke det hadde blitt så populært å ringe ambulansen som hevn, som en her sier. Ambulansen bør prioriteres til mer alvorlige tilfeller enn hevngjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titten.. hva mener du med hysterisk?? man er vel ikke hysterisk kun fordi man vil forhøre seg litt hva de andre gjør her inne i forhold til alkohol fremover?? himmel... hva er vitsen med å skrive slik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev jo at "Jeg synes noen er vel hysteriske her.."

 

Og så skrev jeg at jeg uening og at det du skrev virket mest hysterisk av alle som har skrevet på denne saken. Og det mener jeg.

 

- Titten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heii

vi har alkoholfritt øl i kjøle, mannen mi tatt siste tequila&øl med meg dagen før vi så blå strekk på test. etterpå jeg provde å sei at han må nu vel ta guttetur..men nei..han vil ikke sjøl! jeg måtte først nesten skrape hode! men han er veldig stolt over dette, at det er en ære å stå ved sida med meg. tross først jeg syntes d var nesten rart -er veldi langt unna de som vakter etter mannen si og vant at det er normalt&sunt for begge å ta skikkelig fest med egne venner regelmessigt. jeg har ikke ord hvor mye jeg respekterer ham før å gjør noe sånnt med helt eget vilje. det kan hende at det blir mere trang for sånn turer etter fødseln..:) vi får se. men et par øl burde nu være ingen problem når rier starter..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er greit å la være et par uker før termin. Det samme synes min mann. Er ikke det at det gjør noe om han har tatt seg et par øl når vi ankommer føden, men vi har 20-25 min kjørevei dit og den taxituren koster ca 800 kr, Vil dessuten ha bilen der, har også en 3 åring som skal være hos venner når det skjer.

 

Angående ambulanse. Det er ikke en taxi... En får ikke ambulanse om det ikke er en medisinsk grunn til det, en kan ikke bare bestille en slik som en kan med taxi. Virker som om mange tror det.

Personalet som sender ut ambulanser følger kriterier og mange fødende og deres pårørende som ringer og vil ha ambulanse får det ikke. En trenger ikke ligge på båre selv om en har rier! Da hadde ambulansene ikke gjort annet enn å kjøre på oss fødende... Tro meg, de har nok å gjøre. ;)

 

Siste innspurt nå jenter, blir spennende å følge med her inne nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titten tei.. kokokoko?? Har ammetåka henta deg helt inn eller? Argumentasjon er noe dritt eller hva?? Hva er hysterisk? Vondt for å tenke eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Min mann er ute nå han og jeg ha 5 dager igjen til termin. Jeg er førstegangsfødende og tror nok som de fleste at denne fødselen kan ta sin tid ja. Og skulle det derimot ta fart så har jeg vel meg selv og skylde for at jeg lot han gå ut, men selvfølgelig med beskjedene om å ikke bli så full og husk å ha lyden på mobilen på. Han vil sef så dårlig samvittighet han også hvis han skulle gå glipp av noe, men det er på hans risiko. Han er klar over d.

 

Jeg har noen venninner som har hatt pang fødsler, og jeg tror jeg får det også, men jeg er i så fin form idag så, jeg tror og håper det ikke skjer noe i natt. Hehe. Tvitvi.

 

M

 

termin 05/11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sa samboer at han skulle slutte å drikke i slutten av oktober.. noe han har gjort:) Jeg har ikke sagt noen ting. Har termin 28. november. Han bestemmer helt selv her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...