Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg startet på et hjemmesnekret lavkarboopplegg på mandag, og i dag har jeg gått ned 1,3 kg!! På tre dager!! Er dette mulig eller er det bare vann eller jeg som blingser.? Jeg har mye å ta av, og skal ned 40 kg, men snakk om knallstart :-D Alle de 137 andre gangene jeg har kuttet og telt kalorier så har jeg maks tatt av 3-400 g i uka, men å kutte karbohydrater er jo mye enklere, og gir jo kjempeeffekt. Er det noen med erfaringer som kan si meg noe om dette vil vare eller om det bare er en startreaksjon i kroppen min som gjør det?
The Bad Gal Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Når du kutter karbo og ting med stivelse, så mister du en del vann i starten, ja. Mye karbo og stivelse vil binde opp vann i kroppen, så når du kutter vil det naturligvis slippe taket. Men det er jo uansett en super start, gir jo litt ekstra motivasjon når man ser at tallet på vekta dropper:-) Lykke til videre, ikke glem å trene også!
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Flink du er! Jeg gikk ned 3.7 kg den første uka på lavkarbo. Selvfølgelig var det mye vann, men likevel mye ned i vekt! ) Og ja, det kommer til å fortsette så lenge du følger "dietten" ) Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Takk, begge to! Jeg trener i tillegg, og det vil jo bare bli lettere etterhvert som jeg får mindre å drasse på. Men det beste er at dette følse som noe jeg kan klare å fortsette med, for jeg føler ikke at jeg forsaker noe. Har i grunnen aldri vært veldig potet/ris-glad i utgangspunktet. HI
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 WoW!! For en pangstart!!! Så flik du har vært!!
solei Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Det funker. Men du vil gå saktere ned etter hvert. Men slik er det med alle kurer. Jeg synes ihvertfall lavkarbo funker best!
The Bad Gal Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Om jeg var deg, så hadde jeg lagt inn en dag i uka, evt. annen hver uke hvor du legger deg litt høyere på karboen og kaloriene, bare for å gi en boost til systemet. (en såkalt spisedag) Viktig å ikke ta heeelt av med hva du putter i deg da, men kroppen har godt av å få litt avveksling. Ligger man lavt over lengre tid på kaloriene, så setter kroppen ned forbrenninga litt for å spare energien(overlevelsesinstinkt), så å øke litt en gang innimellom vil gjøre at den tenker "hey, nå kommer det mer fett og karbo inn, da må jeg skru opp tempen litt!" Flott at du tar tak, du er flink! :-)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 WOW! Så utrolig morsomt å se så bra resultater så tidlig:o) Jeg har vært nysgjerrig på lavkarbo selv og har lyst til å slenge meg på;o) Jeg skal også ned mange kilo og da er det morsomt å få en slik pangstart:o) Kan du fortelle hva du spiser til de forskjellige måltidene? For jeg er dessverre veldig glad i brød, poteter og pasta....så det er derfor jeg gruer meg litt til å kutte det ut...... Lykke til videre.....du får fortelle hvordan det går da:o)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 Takk for tips, det skal jeg prøve! HI
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #10 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg spiser omtrent slik ( jeg er også brødspiser, så jeg må ha noe å bite i) Frokost: to hjemmelagede knekkebrød med godt med leverpostei, egg eller annet proteinrikt pålegg, tomat, agurk osv. http://www.iform.no/forum/index.php?topic=54649.0 ( de som heter sunne, grove osv) Lunsj: salat med kylling eller reker, eller en omelett av to egg med ost, sopp, paprika. Mellommåltid: en dobbel 0 yoghurt, eller et eple eller 4-5 valnøtter og 1 tørket aprikos. Middag. hva vi nå enn har av kjøtt eller fisk med masse grønnsaker til Kveldsmat: som frokost Jeg aner ikke hvor lite/mye karbohydrater det er i dette, men det funker for meg ihvertfall. Jeg drikker te, vann og Tab ved siden av, og jeg finnes ikke sulten eller søtsugen - og det er nesten det aller beste! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå