Mamma til mine 3 Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Er veldig usikker i forbindelse med svineinfluensavaksinen. Kommunen jeg bor i har nå fremskyndet mulighetene for å ta den, og vi får første mulighet i morgen. Har spurt både lege og jordmor uten at de kunne gi et ordentlig svar, så jeg håper noen av dere vet noe. Kvikksølvet vi får i oss gjennom maten passerer morkaken og kan derfor gi fosterskader dersom mengden blir for stor. Det er jo derfor gravide frarådes til å spise endel matvarer. Hva med kvikksølvet i vaksinen, går det gjennom morkaken, og hvilken virkning får det. Legens svar var at dette vet vi dessverre ikke noe om da vaksinen er for ny. Jordmor svarte at det var ingen grunn til å anta noe annet enn at også dette kvikksølvet ville passere morkaken. På spørsmål om evt skadevirkninger av dette fikk jeg ikke noe svar, bare at norske myndigheter anbefalte alle gravide å vaksinere seg ut fra et samlet helseperspektiv. Som sagt så ble jeg ikke noe mindre usikker av dette så derfor lurer jeg på hvilken informasjon dere andre har fått. Vet det er eget sykdomsforum, men dette er ikke et debatt innlegg men et spørsmål jeg håper noen vet svaret på
Bromelia Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Alt som havner i blodet ditt passerer også morkaken. Jeg har vært veldig i tvil om å ta vaksinen. Legen min har vært på kurs. Og hun sa til meg at det er like mye kvikksølv i vaksinen som i en boks med tunfisk. Altså ikke store greiene. Så jeg er ikke skeptisk lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå