mer enn bare mor Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 og støvsuger dere før eller etter? Jeg har vasket på "gamle måten" med langkost og vanlig gulvklut, og så går jeg over med støvsugeren etterpå for å sikre at alt støv er borte. Det hender at jeg støvsuger før også.. på den måten tar jo det å vaske huset en eeeevighet.. og med en liten tass som ikke sover lenge om gangen på dagtid så blir det veksling mellom å underholde han og det å danse med vaskekosten.. Hva gjør dere? nå har jeg kjøpt inn jif engangsmopper så tenkte å vaske med de denne uken.. men føler at det ikke blir "reint nok" med de.. er de like gode eller bedre som gamlemåten eller? Hehe,.. dagens dilemma dette her skulle ønske husvasken var kjekkere.. men er jo deilig etterpå da;)
Emma&Adrian Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Fikk tips her inne om microfiberklut og vann. Funker som bare det! vi har hund,så det blir fort "skittent" men nå er det rent og pent hehe
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Støvsuger også jif-mopp etterpå. En gang iblant er det storrengjøring, og da er det frem med tue og langkost, for jeg føler nå engang at det blir renere da.
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Støvsuger alltid først, så bruker jeg jif våtmopp etterpå jeg også. Ser ikke vitsen med å støvsuge ETTER å ha vasket også, da gjør man det jo gjerne skittent igjen. Særlig med vanlig støvsuger og ikke sentralstøvsuger
Miss Hemingway Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Støvsuger/tørrmopper først så er det vasketue og grønnsåpe! GUlv blir ikke rene uten vann og grønnsåpe mener nå jeg og tvangstankene mine
mer enn bare mor Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. oktober 2009 hehe, mine tvangstanker sier også at man må ha "ekte" grønnsåpe.. og har sentralstøvsuger, og grunnen til at jeg støvsuger etter vaskingen også er at det er så lett at det er et par støvkorn igjen som vaskefilla har oversett... og det irriterer meg grenseløst;) skal vel sies at gulvet blir nøye studert etterpå - skal det være reint så skal det være reint også..
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 Hehe, det er sant da! Dumme små støvkornene som samler seg der man tar opp moppen/vaskefilla ved dørkarmen osv.. Kanskej ikke så dumt å støvsuge etterpå likevel da (særlig med sentr. støvsuger), men jeg syns det er så pes å ta den ut og inn fra vaskerommet, haha!
*toppris* Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 støvsuger, så venter jeg en god stund før jeg går over med moppen... micrfiberklut med vann og litt ajax vaskemiddel:) Ikke vask gulvet rett etter dere har støvsuget, da er det mye støv i luften etter støvsugingen og legger seg der det er småfuktigt... altså der man har vasket.... (ett lite tips) Så la støvet som svirrer "legge seg" først;)
Albertine har et barn Skrevet 29. oktober 2009 #10 Skrevet 29. oktober 2009 Takk for tips, toppris! Det sier seg jo selv, men ofte blir det til at når en først er i slaget, blir alt gjort på en gang. Og så sitter jeg i sofaen og forbanner det j**** gulvet som ikke ble rent likevel. Jeg har en liten, langhåret hund som feller pels nå, og jeg har ikke hatt et rent hjem så lenge jeg kan huske, selv om jeg støvsuger hver dag. Jeg støvsuger først (ikke sentralstøvsuger, men jeg eeelsker Miele'n min!), og så vasker jeg med bøtte og vann med ajax. Bruker Jif mopp (altså en tekstilmopp, ikke en engangs-våtmopp). Liker den forøvrig ikke, synes selve stanga er i elendig kvalitet. Hvilke mopper bruker dere? Mannen min har knekt opptil flere Jif-mopper, og han er ikke SÅ ivrig i vasken at det bare er hans skyld!
Sjefsmegga Skrevet 29. oktober 2009 #11 Skrevet 29. oktober 2009 Microfiber og vann, både for innemiljø og for miljø. Tepper, puter ol. banker jeg utendørs. Støvsuger kun hvis det er behov mellom helgavaskene.
kristanna Skrevet 29. oktober 2009 #12 Skrevet 29. oktober 2009 Støvsuger først. Vasker så med vann og grønnsåpe. Mannen går over med tørr klut på langkosten etterpå,men det gidder ikke jeg
It's all about me Skrevet 29. oktober 2009 #13 Skrevet 29. oktober 2009 Støvsuger først, det er mye bedre enn etter. Vasker så med Jif microfibermopp og rent kaldt vann.
Brugda Skrevet 29. oktober 2009 #14 Skrevet 29. oktober 2009 Tørrmopper eller støvsuger først (hater støvsuging, så det er kun hvis han gjør det). Så mopper vi enten med ferdig våtmopp eller sånn i tøy (med grønnsåpe eller ajax i vannet). Har Jif sitt moppesystem, fornøyd bortsett fra at den knirker noe inni h******!
Gjest mphs Skrevet 29. oktober 2009 #15 Skrevet 29. oktober 2009 Som oftest støvsuger jeg først og så vaskes det med jif våtmopp(kun vann).
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #16 Skrevet 29. oktober 2009 Støvsuger først, grønnsåpe og klut etterpå...
Silje og Vaniljebollene Skrevet 29. oktober 2009 #17 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg går over gulvet med jif tørrmopp hver kveld, og innimellom tar jeg en skikkelig grønnsåpevask. Det er ikke så ofte det er nødvendig. Svært sjelden jeg støvsuger.
3småtroll♥ Skrevet 29. oktober 2009 #18 Skrevet 29. oktober 2009 Støvsuger først og vasker med langkost og mikrofiberklut etterpå. Bruker litt ajax i vaskevannet for luktens skyld;) Til dere som bruker grønnsåpe; det er ikke bra for gulvene. Det eneste gulvet som grønnsåpe er bra for er ubehandlet tre. Regner ikke med at mange av dere har det? He-he, tilogmed Lilleborg 8som produserer grønnsåpe) sier at de skjønner ikke hvorfor de selger så mye grønnsåpe som de gjør.... Det legger seg en hinne på overflaten som gjør at støv og dritt samler seg raskere og gulvene blir matte av grønnsåpe. Når man vasker gulv er det jo forsåvidt det samme om man bruker mopp eller langkost, men det er lurt å ikke bruke mye vann. Jo fortere det tørker, jo mindre støv samler seg i overflaten mens det tørker.... Ja- jeg var på et kurs ang rengjøring i forrige uke;)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 29. oktober 2009 #19 Skrevet 29. oktober 2009 Det var gode tips, 3.gang. Tror det er lukten som gjør at de selger så mye. Det lukter rent Kanskje jeg skal bytte da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå