Gå til innhold

Angående flytting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har barnefar lov å nekte meg å flytte til en annen kommune i norge? Det er samme fylke da...Vi har 50/50 deling...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han har lov til å nekte deg er jeg ikke sikker på. Men han burde værtfall få si sin mening om det siden det trossalt er snakk om flytting for barnet/barna hans.

Jeg for min del hadde værtfall snakket med faren til mine barn om dette før avgjørelsen om flytting ble tatt. Og et fylke er stort å det kan innebære lang reisevei å flytte innad i fylket.

Innebærer det lang reisevei for barnet/barna?

Vanskelig gjør det samvær?

Vil 50/50 fordelingen være gjennomførbar etter flytting også?

Hvordan blir det i forhold til barnehage/skole?

Hvor gamle er barnet/barna?

Om de er store nok til å si sin mening om flytting, hva tenker de?

Skrevet

Du kan da ikke mene at du tenker å flytte lengre bort med 50/50-deling?

Hvordan skal det fungere i praksis tenker du?

skal en ha 50/50, så mener jeg faktisk at en nesten bør være naboer, eller hvertfall i samme skolekrets. Dette har med barna og deres omgangskrets å gjøre. Venner, fritidsinteresser osv.

At han ikke kan nekte deg, er en helt annen sak. Og egentlig underordnet dette. Barnas behov kommer først.

Skrevet

Det går faktisk ann å gjennomføre 50/50 deling.Det er 50 minutters kjøring til skolen og jeg jobber 5 min kjøring fra skolen hans så da mener jeg at det er fullt mulig....Da hadde jeg tenkt at han kunne kjøre med meg.

Faren hans og jeg bor ikke i samme fylke nå heller men bare 15 min. kjøring fra hverandre...

Sønnen min har lyst til å gå siste året på barneskolen så dette dreier seg bare om 1 år...Har lyst til å gjøre alt for at han skal få det...

Selvfølgelig kommer barnets behov først...

Skrevet

Selvfølgelig kan han ikke nekte deg om det er snakk om 50 minutters kjøring. Det er jo ingenting. Flytt i vei du.

Skrevet

Så om 1 år så er planen at ungen går på ungdomsskole i en annen kommune, og da er det far som må kjøre langt for å hente ungen, eller evt flytte etter?

Skrevet

hvordan skal dere få beholde skoleplassen om ikke barnets adresse sogner til skolen og ingen av foreldrene bor i fylket?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...