Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Har barnefar lov å nekte meg å flytte til en annen kommune i norge? Det er samme fylke da...Vi har 50/50 deling...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Om han har lov til å nekte deg er jeg ikke sikker på. Men han burde værtfall få si sin mening om det siden det trossalt er snakk om flytting for barnet/barna hans. Jeg for min del hadde værtfall snakket med faren til mine barn om dette før avgjørelsen om flytting ble tatt. Og et fylke er stort å det kan innebære lang reisevei å flytte innad i fylket. Innebærer det lang reisevei for barnet/barna? Vanskelig gjør det samvær? Vil 50/50 fordelingen være gjennomførbar etter flytting også? Hvordan blir det i forhold til barnehage/skole? Hvor gamle er barnet/barna? Om de er store nok til å si sin mening om flytting, hva tenker de?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Du kan da ikke mene at du tenker å flytte lengre bort med 50/50-deling? Hvordan skal det fungere i praksis tenker du? skal en ha 50/50, så mener jeg faktisk at en nesten bør være naboer, eller hvertfall i samme skolekrets. Dette har med barna og deres omgangskrets å gjøre. Venner, fritidsinteresser osv. At han ikke kan nekte deg, er en helt annen sak. Og egentlig underordnet dette. Barnas behov kommer først.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Det går faktisk ann å gjennomføre 50/50 deling.Det er 50 minutters kjøring til skolen og jeg jobber 5 min kjøring fra skolen hans så da mener jeg at det er fullt mulig....Da hadde jeg tenkt at han kunne kjøre med meg. Faren hans og jeg bor ikke i samme fylke nå heller men bare 15 min. kjøring fra hverandre... Sønnen min har lyst til å gå siste året på barneskolen så dette dreier seg bare om 1 år...Har lyst til å gjøre alt for at han skal få det... Selvfølgelig kommer barnets behov først...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Selvfølgelig kan han ikke nekte deg om det er snakk om 50 minutters kjøring. Det er jo ingenting. Flytt i vei du.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Så om 1 år så er planen at ungen går på ungdomsskole i en annen kommune, og da er det far som må kjøre langt for å hente ungen, eller evt flytte etter?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 hvordan skal dere få beholde skoleplassen om ikke barnets adresse sogner til skolen og ingen av foreldrene bor i fylket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå