Gå til innhold

Med fare for å bli et skryteinnlegg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. men jeg må spørre. Min lille tass på nå 5 uker har:

Fra 1 ukers alder:

- Fulgt gjenstander med blikket, spesielt de med lys.

Fra 2 ukers alder:

-smilt med hele munn, øyne og ansikt når vi snakker med lys stemme til han.

- Holdt hodet stabilt når han ligger med sin mage på min mage, og snudd det fra side til side uten at jeg trenger og holde hodet hans. (holder selvfølgelig bak i tilfelle) Og dette går ikke når han er sulten, da virrer jo det hodet overalt. ;)

Fra 4 ukers alder:

- ligger alene på lekematta og slår og slår i ranglene og smiler for seg selv og sier ooh, aah.

Fra 5 ukers alder:

- snur seg fra rygg og over til den ene siden og holder seg der i 15 sek ca før han ruller tilbake på rygg.

Vet dette kan virke som et skryteinnlegg, og det er kanskje det og fra en stolt mor.. Hehe.

Men det jeg lurer på, ettersom jeg er førstegangs, er dette normalt? Skjønner barn er forskjelllig altså, men spennende og følge utviklingstrinnene hans. Noen som f-eks vet om en bra bok det står om barns utviklingstrinn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes dette ser veldig normal ut :-) Om han slår bevisst på lekene og ikke bare kommer borti fordi han veiver med armene, så er dette veldig tidlig. Ellers er babyer kjempeulike. Jeg har hatt en som ikke smilte skikkelig før han var 4-5 uker gammel og en som så meg inn i øynene og smilte tilbake til meg med både munn og øyne kun 2 dager gammel. Mine har også vært sterk i nakken og løftet hode godt fra fødselen av, men har venninner som har hatt babyer som ikke klarer dette før de er 1-2 mnd gamle, begge deler er like normalt :-)

Skrevet

Kan ikke svare på spm dine, ville bare gratulere og si at det er lov å skryte og være stolt av babyen sin :)

Skrevet

Helt enig med gothic:)

Skrevet

www.lekegrinda.com er en side som er ganske bra.. tar for seg litt om utviklingen måned for måned..

Skrevet

Takker for svar. :) Var redd jeg skulle få mye kjeft for å skryte så fælt. Og han slår på lekene og smiler og koser seg, og når de ikke rører seg mer så slår han igjen.Han venter liksom til de roer seg før han slår igjen.

www.lekegrinda.com skal jeg sjekke ut. Moro å lese :)

Skrevet

Høres ut som en flott baby du har fått:-) Han er iallefall mye tidligere ute enn min baby var. Nå er det noen år siden hun var baby men hun smilte ikke før ved 6 uker og rullet seg ikke rundt før ved 6 mnd. Men til gjengjeld har hun ikke sluttet å smile siden hun begynte:-)

Skrevet

Jeg vil tro dette er normalt, da normalen er ganske bred:-)

Men han høres jo ut til å være veldig raskt ute da! Skjønner godt at du er stolt over babyen din jeg. Det må da være lov!

Drit i janteloven og skryt i vei! Og vær stolt over barnet ditt, det er faktisk veldig sunt for barna og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...