Baremeg Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Det er slik at lille her ikke vil ha middag. vi har prøvd forskjellig men ingenting faller i smak. Hun får nå to måltider med grøt, morgen og kveld og jeg ammer noen ganger om dagen. Får også frukt. Føler at hun bør begynne å ha det middagmåltidet, men kan ikke tvinge henne heller. Flere i samme situasjon-hva gjør dere???
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Ta en liten pause og prøv igjen om en ukes tid. Prøv dere frem med tanke på temperatur (noen unger er kresne på det) og prøv med den samme smaken over flere dager. Mange barn trenger lang tid på å venne seg til nye smaker. Min eldste var skikkelig rar på det med maten. Når det var hans mat og han som skulle spise, nei da ville han ikke ha. Men om jeg latet som det var min mat, og han bare fikk smake ... ja da gikk det ned på høykant. Jeg tror det kan komme av at han var litt skeptisk til dette nye, men når han så at jeg spiste så så han at det ikke var noe farlig og ville smake han også. Så lenge hun spiser grøt er det ingen krise om hun ikke spiser middag enda, så bare ta den tiden hun trenger.
Underveis --> Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Hva har du gitt? Glass eller selvlagede grønnsaksmoser? Har du forsøkt å blande grønnsaksmos (f.eks. en most, kokt potet) med mme eller mm? Blir litt mer kjent smak, og mildere.
Brillefint - Jadda! Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Prøv å blande potet og eple. Første middagen min kar spiste var vel når han var nesten 8 mnd. Han hatet alt han fikk servert av middagsmat, men potet, gulrot, kylling og ananas ble en stor slager. Når han spiste dette nattavvente jeg han og etter det har han spist stort sett alt.
erteposen + 4 Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Tolmodighet:) De sier at om en introduserer en matvare jevnlig. 7-9 ganger i små porsjoner, går det til slutt. For oss fungerte rene smaker og glassene ble ikke godt mottatt. Gulrotpure var det som fungerte best og først.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Her likte hun middag først men plutselig så ville hun ikke ha noe i det hele tatt. Og begynte å hylgrine hver gang. Da ble løsningen rett og slett å kutte ut middagen og så får hun brødskive med leverpostei i stedet. Alt begynte da hun fikk flere tenner. Det er ikke tenner hos dere også da? Vi skal begynne med middag igjen så fort tennene har kommet helt ned. Er helt umulig før iallfall. Hun nekter å spise noe med skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå