Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Vår 7 åring sliter så med innlæring av bokstavene. Han går nå i andre klasse og det er jo forventet å kunne lese på slutten av dette trinnet. Han kan lydere, men blander bokstavene. Blander de når han skal skrive de... På lese og skrivetesten lå han under kritisk grense, noe som er litt urovekkende! Er en veldig oppegående gutt på alle områder, men akkurat her sliter han. Kan virke som han sliter litt med å huske ting, så begynner å lure på om det rett og slett er hukommelsen det er noe galt med. Lurer derfor på om det er noen der ute som har noen erfaringer med kosttilskudd og bedre hukommelse? Har jo hørt at omega skal være bra, eller Eye Q?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Må si dette høres mere ut som dyseleksi. Og skolen/dere burde vel kanskje ha fått sjekket ut dette. Virker som skolen her tar tak i slikt veldig kjapt hvertfall. Har en jente i førsteklasse nå, og de sier at om de ser barn sliter så tar de ut av timen og lager ett spesielt opplegg til de med engang, for så å komme tilbake til timen når de er klare for det. De har større mulighet til å gjøre dette i førsteklasse enn i andreklasse. Har dere sjekket ut om det trengs briller. Ikke bare hos optiker, men hos øyenlege. Hos optiker hadde jeg bra nok syn mente de mens hos en øyenlege hadde jeg så dårlig syn og sjelte så mye at ejg ble henvis vidre. Jeg har alltid vært på bunnen av lesetester når jeg gikk på skolen, pga at jeg leste så sent. Så jeg klarte ikk eå henge med når vi hadde lestetester som fikk på tid, eller vi hørte ting på en kasset og skulle skrive og gjøre oppgaver til etterpå. Så med nye briller, briller som faktisk passet meg gikk all lesing som en lek. Synd jeg ikke fikk vært hos øyenlege tidligere. Så her sjekkes ungene veldig nøye. Funnet ut at 5åringen må en tur til øyenlegen før skolestart.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Noe slikt som Eye Q, men i større dose enn anbefalt hjelper noen, men ikke alle. Det skader ikke å prøve:) Men doble dosen. Ellers så anbefaler jeg deg å få henvisning til PPT. Grunnen er at jeg har et barn med sterk dysleksi, og det begynte slik du beskriver. Dess tidligere en finner ut akkurat hva som er problemene, dess lettere kan det være å hjelpe sønnen din:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå