Gå til innhold

Nån med migrene her? Kordan står d til med haue? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både nu og da æ gikk med gutten min hadde æ ikke et eneste anfall! :)) Å takk for d sir æ bare, verken relpax eller ibux e nåkka man tar i sv.skapet :(

Hormonell hodepina som æ plages med e bare blåbær i forhold til anfallan ;)

Kordan e d med dokkers migrena?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller ikke hatt et eneste anfall siden jeg ble gravid (snart 9 uker). Hadde noen dager med det du beskriver som "hormonell hodepine", men de store anfallene har uteblitt. - Gudskjelov. Fikk hyppige anfall i forrige svangerskap rundt uke 16-17, men alt i alt ble min migrene mye bedre etter at jeg fikk barn. Er utrolig glad for det, for migrene anfall er faktisk noe av det værste som finnes....

Skrevet

hedige dere! :)

jeg har hatt 1-2 anfall hver andre uke! veldig slitsomt.. var nesten helt frisk.. :(

Skrevet

Jeg har aldri fått diagnose migrene, men det kan ikke være noe annet. HAr hatt det et par ganger i året, da varer det 3dager til 1 uke. Hadde 1 uke migrene når jeg var 15 uker. Legen trodde jeg hadde bihulebetennelse at det var derfor jeg hadde hodepine. Jeg sa jeg trodde det var migrene. Så tok han en blodprøve som ikke viste noe spesielt, og ferdig med den saken.. Så jeg vet fortsatt ikke om jeg har hatt migrene, men når det banker i hodet så jeg knapt ser skikkelig og varer fra morgen til kveld, når jeg legger meg og står opp, kan det være hormonell hodepine det da? Det er samme smerte som jeg har hatt de gangene det har stått på (og jeg ikke har vært gravid).

Skrevet

Hehe, nå synes vel ikke migrene på en blodprøve alene, så det var jo en merkelig form for undersøkelse fra legen din sin side. Typiske "tegn" på migrene er at det blir verre ved aktivitet, kvalme/oppkast, lysskyhet og synsforstyrrelser bl.a. Det finnes mange "grader" av migrene, og det er nok flere som opplever slike anfall mens de er gravide. Migrene er jo sterkt knyttet til hormoner for mange. Jeg selv er dårlig en uke i strekk hver gang jeg har mensen f.eks, så det kan ikke jeg ha... Høres veldig ut som du har hatt et migreneanfall, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...