Gå til innhold

Jeg har født <3


Anne lise og Dennis<3

Anbefalte innlegg

Lørdag 24.10.09 kom gutten vår til verden, han målte 3630g, 51cm og 36cm rundt hode og selvfølgelig heeeelt perfekt! Han ble født 16 dager før termin så han var en stor og fin gutt :D

Fødselen gikk kjempe bra og veldig fort.

 

Startet 04.15 med at litt av vannet gikk, var litt usikker så satte på meg en babybleie og gikk og la meg igjen. Jeg brå våknet kl ca 05.00 av en kjempe rie men sovnet igjen, 10 min etter kom en til da sto jeg opp og ringte a-hus. De sier det de alltid sider, ta det med ro og ring tilbake ved 5min mellom. Da gikk jeg i dusjen osv etter å ha sagt fra til mannen at fødsel var i gang, sto en liten stund i dusjen og da kom riene med full storm! prøvde å ta tiden men det var nesten umulig. bare stormet på med ca 2 min mellom hver..

 

Ringte tilbake til a-hus i 06.30 tiden og fikk beskjed om å komme nedover, fikk opp mannen så han fikk spist litt osv før vi dro og var på sykehuset etter 30 min kjøring. Ankom a-hus ca 07.30 og ble sjekket av en hyggelig jordmor ca kl 08. Da var det 4-5cm åpning og jeg ble ikke send hjem igjen!! :D

 

Men nå startet helvette!

Jeg ville ha epedural så de gjorde klart for det, mannen dro til mamma ca 20 min unna for å hente kamera (tenk at vi glemte kamera!) og var tilbake rett før 09.00 da hadde jeg stått litt og følte det gikk veldig greit selv om riene var grusom tette og jeg fikk ikke tid til å puste mellom nesten, ca 09.15 ble jeg sjekket igjen fordi jeg følte jeg måtte presse litt og jaggu måtte jeg det, 8 cm åpning og bare en liten kant igjen..

ca kl 10-10.30 hadde jeg 10cm så dette gikk veeeldig fort ,men så stoppet det opp litt og jeg fikk ikke effektive pressrier, jeg hadde da ikke fått epedural- det hadde vi ikke tid til og fikk sånn riefremkallende så de skulle ta seg opp igjen.. Gikk fortsatt litt tid men etter ca 4 press rier var gutten ute og klokken viste akkurat 12.00!

 

Fødselen var veldig intens og vond ,men kunne ikke håpet på en raskere og finere opplevelse, fikk noen pyntesting og var oppe og gikk ganske tidlig. så en førstegangs fødene med ca 7 timers fødsel er ikke dårlig :D

 

Lykke til alle sammen! Nå skal jeg gå å mate sjefen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...