Symbio Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Er det sant at det er så ille å føde der...? Nå er det flere som har advart meg sterkt om å ikke å føde der, (til og med en pappa..) å at jeg burde føde i Tromsø. Hva er det som ikke fungerer i Hammerfest? Er det jordmødrene? Eller er bare alt oppspinn? Er førstegangs fødende.
malla85 Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har ikke hørt noe spesielt om hamerfest sykehus, men siden jeg også er førstegangsf fødende har jeg bestemt meg for at jeg vil føde i tromsø. slik at jeg føler meg sikker på at jeg får den hjelpen jeg trenger når jeg skal føde. Regner også med at de har flere alternative smertelindringer.
mamma til 4 :) Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Hei! æ har fådd 3 ganga i Hammerfest, siste gangen va keisersnitt. Æ syns at nån av jordmødran kunne vært bytta ut, mn alle kan jo ikke gå overens m alle. Sånn e d nok på de aller fleste plassan, at nån av dæm som jobbe dær, sku ha vært bytta ut. Æ har alt i alt go ærfaring m Hammerfest Sykehus, sålænge du sir ifra, så gjør dæm sitt bæste for at du ska ha d bra D går mange skrækkhistoria om Hammerfest Sykehus, mn vi høre jo ikke om alle dæm som e FORNØYD!! Trur du ska slappe helt av. Lykke til, iallfall
pippis mamma Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Fikk min første der i 2007, var kjempefornøyd:) Utrolig mange koselige folk som jobbet der, fikk kjempegod hjelp under fødselen, og masse hjelp til å få i gang ammingen etterpå. Har ingenting negativt å si om fødeavdelinga i Hammerfest, har nylig også vært innlagt på gynekologisk (som stort sett har samme personale), og det var en kjempefin opplevelse:)
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Kan man velge selv hvis man vil føde i ett annet fylke enn det man bor i? Trodde man måtte føde dit man "sognet" til, så fremt det ikke er alvorlige ting som tilsier at man må føde på ett sykehus med flere spesialister.
pippis mamma Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg vet faktisk ikke, men det er jo veldig store avstander her oppe, så kan jo være at det er kortere eller lettere å reise til Tromsø for noen? Bor du i Finnmark?
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg bor i Troms, og skal føde på UNN pga komplikasjoner i første svangerskap. Jeg kunne født på den lokale fødestua, men de vil ikke ha meg dit Men jeg syntes bare det hørtes litt rart ut hvis man kunne velge å føde i annet fylke uten at det er veldig gode medisinske grunner til det.
Symbio Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 31. oktober 2009 Takk for svar jenter! Nå er jeg ikke ekspert på området, men mener du kan føde på det sykehuset du selv onsker, så lenge det blir søkt plass til deg der. Er selv fra Finnmark å det blir nok vanskelig for meg å føde i Tromsø, da jeg har hørt at man må dra til fødebyen 3 uker før termin. (har ingen å bo hos:P ) Trur det har noe med å gjøre at hjemfylket ikke frakter deg ut av fylket til et annet sykehus, når vi har eget sykehus.
twoboys & a girl Skrevet 31. oktober 2009 #9 Skrevet 31. oktober 2009 Har å hørt mye negativt om hammerfest sykehus, men det er det nærmeste nå. Er jo bare å dra hjem etterpå. Vet om ei som valgte å føde i Alta på fødestuen der.
Symbio Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 31. oktober 2009 Er førstegangsfødende så får ikke føde i Alta.
twoboys & a girl Skrevet 31. oktober 2009 #11 Skrevet 31. oktober 2009 Du kan jo forsøke å skrive ønskebrev som du leverer på føden. Gjorde det sist. Har du tatt det opp med jordmor? Dessuten så har du rett til å forlange bytte av jordmor, hvis det er tilgjengelig...
Symbio Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 31. oktober 2009 Nei, har ikke tatt det opp med henne. har vel bare slått meg til ro med at det er slik det blir. det skal nok gå bra, er jo som andre nevnte at det er jo mange som føder der å det har jo gått bra
Lykkelige pija Skrevet 31. oktober 2009 #13 Skrevet 31. oktober 2009 Kirkenes sykehus er mye verre en hammerfest. sies det. Har ikke noe ont å si om Hammerfest sykehus. Fikk mi datter på H fest sykehus. D va kjempe koselig å ligge der. lå der i 3 uke.
Symbio Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #14 Skrevet 31. oktober 2009 Ja, det er godt å høre de positive opplevelsene også! Takk takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå