Gå til innhold

min treåring hadde astma fra han var 1 til 2 ca...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... er han da i risikogruppen? blir han prioritert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det lurer jeg også på.. sønnen min hadde også astma fra 1-2 år. var veeeldig syk..

Skrevet

uff... man kan jo ikke være sikker på at de er skikkelig kvitt det liksom. Var innlagt to ganger med han, men han gikk på medisiner til han var over to år. Han har jo ikke virket tett på ca et år nå, men likevel... Det er fryktelig når de sliter med pusten :(

hi

Skrevet

min gutt også brukte det en stund. han har vært veldig mye syk... og har nå også hatt feber og hoster veldig enda..

Skrevet

jeg vet!

var innlagt ca en gang i mnd, han fikk plutselig pustestopp og måtte ha mye medisiner da hn ble dårlig, så pratet med legen på astma kontroll og da fikk jeg beskjed om t han skulle ha litt ekstra medisiner på vinteren for sikkerhetskyld. får forebyggende. så usikkert om astmaen er borte selv om han har vært frisk i over 1 år.

Skrevet

får ringe legekontoret i morra å spørre... det skader de jo ikke å være på den sikre siden tenker jeg!

hi

Skrevet

Eg spurte nevrolog på barneklinikken om alle astmabarn er i risikogruppa. Han svarte at det er to grupper astmabarn som skal prioriterast:

1: Barn med dårleg lungefunksjon (altså med så dårlege lunger at dei må gå på faste medsisiner for å kunne puste, ikkje dei som går på medisiner for å unngå langvarig hoste slik som lillejenta vår)

2: Barn som har hatt fleire sjukehusinnleggelser pga astma det siste året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...