Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Litt krise her i heimen kan man si, ingen brød, knekkebrød, melk eller noe. Måtte sende meg ungene pølsebrød i bhg i dag, du kan jo si at ped.leder så litt ekstra på meg.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Nei det tror jeg dessverre ikke. Her har den i allefall aldri kommet inn en eneste dag før. Kommer før helga hvertfall! =D
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Hender den kommer ettermiddagen før her i Oslo
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 kommer nok ikke før fredag.. Men kontantstøtta kom i ettermiddag (vet ikke om det er til hjelp)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Be noen (hvem som helst, til og med fremmede på gata) låne deg 15 kr til en pakke knekkebrød, evt let etter småmynt eller tomflasker. Eller selg en ting du har på gata for 20 kr for å ha råd til mat. Hva har barna spist i dag da?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Blir litt krise her også i morgen.. Oppdaget i kveld at vi er fri for pålegg.. Har heldigvis brød og egg, så i morgen blir det kokt egg på skolematen.. Noe som i og for seg ikke er noen krise, men det kjentes litt krise ut, før jeg kom på det med eggene! (Nå skal det sies at jeg ikke er blakk, har bare vært bortreist noen dager, og ingen andre her i huset ser ut til å tenke på å handle annet enn det man trenger selv..(les:mannen min).. Jeg har forresten opplevd flere ganger å få barnetrygden inn en dag før, så jeg krysser fingrene for deg at de kommer inn i morgen!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 Uff, fikk litt vondt av deg HI. Ille at noen har det så gale at de ikke har råd til brød en gang da...?!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 Hei ! Du et lite tips til deg, jeg sparer på 5, kroninger, kroner og div småpeneger, har jeg mange 50 lapper går de på bøtta min og. Der har jeg småpenger om det skulle bli krise på slutten av mnd. Hadde jeg kunnet hadde jeg hjulpet deg. Men om du bor i en litt større plass har dere vel noe for for hjelpeorganisasjon?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #10 Skrevet 29. oktober 2009 Hvorfor får dere barn når dere ikke har råd til brødmat engang? Stakkars unger.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #11 Skrevet 29. oktober 2009 Er du virkelig så blakk at du ikke har råd til et brød? Da må du virkelig se på økonomien din og hva du bruker penger på. Hva skulle du gjort dersom ditt barn må ha medisin når du er så blakk og ikke har penger til lege?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #12 Skrevet 29. oktober 2009 Må si du er en trygghet og en stabil omsorgsperson for barnet ditt! Hvor mange kronene koster et brød da. Du er patetisk.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #13 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg vet ikke hvorfor HI er så blakk at hun ikke har råd til et brød en gang, men dere som med en gang går i strupen på henne: Er dere klar over hvor mange fattige mennesker det faktisk er i Norge? Hvor mange som titt og ofte må ta turen til frelsen eller fattighuset for å få klær og mat? Man er ikke nødvendigvis patetisk av den grunn - bare fattig.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #14 Skrevet 29. oktober 2009 Fattig? Når man kan skrive innlegg her, så har man en datamaskin og et abonnement på internett. Disse pengene kunne gjerne HI brukt på mat til ungene i stedet. Jeg forstår ikke hvordan man kan gå tom for penger og ikke ha mat? Dette er selvforskyldt og jeg får vondt på ungenes vegne. Verste av alt er at disse "fattige" alenemødrene alltid har reimatec dresser og andre dyre klær og sko til ungene. Det er galskap! Vi har egen villa og 1,2 mill i inntekt i året til sammen, men kjøper ikke de dyreste uteklærne til ungene for det. I år har vi kjøpt dresser på coop obs og de er kjempegode. Ta dere sammen og gi barna deres det de trenger og ikke bruk de for å late som dere har penger og en status dere bare kan drømme om.
millie+2klumper Skrevet 29. oktober 2009 #15 Skrevet 29. oktober 2009 Den som er patetsik er de av dere som slenger drit og sier at hun aldri skulle fått barn osv! Trapp ned noen hakk fra den høye hesten deres! Blir kvalme av slike folk som dere!! Jeg er langt ifra fattig men kan ikke si at jeg har flust med penger og rutte med hver mnd etter at hus og alle regninger og diverse er betalt. det hender rett som d er at vi er tom for penger nå d næremer seg slutten av mnd å så må vi gjerne låne noen hundrelapper. Å da har jeg ikke penger til et brød engang!. Skulle jeg latt være og få barn fordi om? Gutten min har alt han trenger og litt til. Skjerpings folkens. Slutt å sleng så jævli med kjeften! Kjenner eg blir provosert. å de som slenger med leppen signerer ALDRI med nick! Hvorfor i h.....ikke???
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #18 Skrevet 29. oktober 2009 Mange leier, og da er det ofte internett med i leien. Tro det eller ei. At hun har en pc... Hva er det å henge seg opp i. Er ikke sikkert hun har hatt det sånn alltid. Trenger ikke ha en splitter ny pc for å surfe på internett, som likevel inngår i husleia. Skjerp dere, dere sinnatagger som beskylder HI for både det ene og det andre. Det er dessverre ikke slik at livet alltid går i strake veier, rett frem. Man kan miste jobben, man kan bli syk, det er faktisk mange grunner til at pengene ikke strekker til. Vi har det greit i dag, men jeg kan ikke garantere at vi har det like greit i morgen. Jeg eller mannen min, en av ungene våre kan bli akutt og kritisk syk, med sykehusinnleggelser etc. Jovist er de forsikret, men de pengene vi evt får ved sykehusinnleggelser for f.eks barna varer ikke evig. Se deg litt om i den store vide verden, før dere rakker sånn ned på de som ikke har det like greit som dere selv. Slå opp ordet "EMPATI". Det finnes faktisk fattige i Norge, og for alle er det slett ikke selvforskyld. Så til HI: Jeg synes det er trist at du må lese de innleggene fra de som ikke ser annet enn sin egen nese, jeg beklager deres ufinhet på deres vegne, da de ikke kan innrømme feil selv. Men til deg: er det ingen du kan få lånt en 50-lapp fra? Så du kan få kjøpt mat til deg selv og ungene? At du ikke har melk eller juice, gjør ingenting en gang i blant, vi lever godt på vann. Men Du trenger ikke mange kronene for å kjøpe ett brød og noe pålegg, og noe enkelt til middag. Se på billigproduktene til de forskjellige kjedene og kjøp noe der, og selvplukk av noen poteter. Det ordner seg ser du! Men sånn ellers, litt hjelp til selvhjelp. Har du alt du har krav på av penger og økonomisk støtte? Er du alene eller bor du med far til barna? Kan en av dere bidra med enn liten ekstrajobb? F.eks gå med avisa, reklame, vaske litt på kveldstid? Lufte hunder, hva som helst? Kan det være en mulighet å finne ett rimeligere sted å bo? Sender deg en stor klem og ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #19 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg mener ikke dere skulle latt være å få barn, men ta ansvaret som følger med kanskje...
hettinettifletti Skrevet 29. oktober 2009 #21 Skrevet 29. oktober 2009 Sender du meg en PM så skal du få 100 kr av meg.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2009 #22 Skrevet 29. oktober 2009 Ser at folk uttaler seg på HI sine vegne om hvor stakkar hun er og at det ikke er selvforskyldt osv, men hvordan vet dere det? Det er vel like sannsynlig at det er selvforskyldt som at det ikke er det?
PinkBabyDoll Skrevet 29. oktober 2009 #23 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg setter over litt penger til deg, hvis du gjør det. Det glemte jeg å skrive
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #24 Skrevet 29. oktober 2009 Med hvilken rett har vi som ikke kjenner situasjonen hennes rett til å rakke ned på henne og kalle henne en dårlig mor da? Vi kjenner ikke situasjonen hennes, nei, men å tråkke på noen som allerede ligger nede... Dessuten, ingen av oss kan noen gang garantere at vi for alltid har det på G når det gjelder vår økonomi og vår livssituasjon. Ting skjer. Selvforskyldt og uforskyldt.
millie+2klumper Skrevet 29. oktober 2009 #25 Skrevet 29. oktober 2009 Å det ansvaret tar vi ikke visst vi går tom for penger i slutten av mnd en gang i blant? hahaha. Er ikke alle som tjener så fett med penger at de alltid strekker til vettu.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå