septbaby09 Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Er over 3 uker nå, og kjenner fortsatt noe tråd der. Ikke veldig sårt lenger men kjenner det jo. Når følte dere at det begynte å bli normalt igjen. Tanken på sex er bare skummel for å si det sånn, føles nesten ut som om noen er på vei ut liksom. Litt panikk for sånn fremfallen livmor eller hva det heter, så den liksom dette ut der... uff,
Babyønske �� Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 14 dager satt stingene her. Og etter det føltes alt mye bedre også. Men langt i fra normalt. Kjentes ømt og stramt lenge etterpå, men ikke direkte vondt. Kjennes fortsatt stramt og litt sårt, men kan også være fordi jeg er tørr pga ammingen. Hadde en slags nedpressfølelse i flere uker etter fødselen, men det kom seg jo flinkere jeg var med knipeøvelser, og når jeg fikk kommet meg mer ut å gå tur. Sex er skremmende ja. Tok laaaag tid før jeg klarte å tenke tanken på å tørre, og det er fortsatt bare blitt med tanken :-/. Er forsåvidt klar, men nå er litt andre ting som hindrer, bla en liten en som ikke er noe flink å sove :-(. Så vi vet liksom ikke helt når vi skal få det til.
Faylinn Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Du burde ikke kjenne noe tråd lengre nå vel? Jeg sydde kun første gangen jeg fødte, og det er snart tre år siden, men tror ikke jeg kjente sting etter to uker. De skal jo løse seg opp. Men, jeg var veldig øm med nedtrykksfølelse i ca 3 uker. Var ute og gikk leeeenge for tidlig, og ble deretter sittende i sofaen i nesten to uker... :-/ Du blir normal igjen, og en dag får du lyst på sex igjen også. :-)
Overraskelsen Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 jeg tror jeg merket dem i to uker. jeg var ganske raskt tilbake til normal "nedentil". Tror det er vanlig at man kjenner nedpress en stund. Gjør knipeøvelser! Og sex skal man vel ikke tenke på de første 6 ukene uansett.
knerten09+ knerteline11 Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Tror det gikk ca 3 - 4 uker før siste stinget ramlet ut hos meg (noe "smeltet" inn i huden og noen av stingene ramlet ut). Er visst veldig forskjellig. Men etter 6 uker skal det være helet der nede og dette sjekkes bla på din 6 ukers kontroll. Men kan fremdeles være litt stramt en stund etter det. Men jo mer knipeøvelser jo bedre blir det. Jeg glemte det mye den første tiden, for alt var liksom bare kaos. Men så fort jeg husket å gjøre dem mer regelmessig og flere ganger om dagen, bedret ting seg fortere
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har ikke sett noe til stingene (fikk beskjed om at man kunne se stingrester i trusa/bindet), men jeg kjenner ikke noe til sting eller hevelser når jeg vasker meg der nede. Tør heller ikke se ennå, hehe. Ca. 2 uker etter fødsel gikk hevelser og stramheten bort. Nå 3 uker etterpå, føles det helt normalt der nede. Strammer ikke og jeg kan bevege meg helt normalt. Underlivet virker faktisk bedre enn det var før fødsel. Så regner med at stingene er borte.. Men sex tør jeg ikke ha før jeg har vært på etterkontroll
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Halvparten av stingene mine gikk etter 3 dager. Resten forsvant vel etter noen uker, husker ikke helt. Nå er det gått 7 uker og det er fortsatt så vidt litt rødt helt nederst. Var på 6 ukerskontroll på mandag og legen sa alt så fint ut. Har hatt sex 3 ganger den siste uka. Kjenner det er så vidt litt sårt, men det går bedre for hver gang. Burde sikkert ha ventet litt til med å hoppe i høyet, men det skjedde liksom bare...
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg sydde 6 sting med førstemann og etter 3 uker klødde det noe så j****g at jeg ba mannen min ta de bort;)
hurra1234 Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 3-4 uker. Tok 6 uker før limortappen vandret opp igjen. Før den tid hadde jeg vond nedpressfølelse. Hadde igrunnen nedpressfølelse til 7 md etter fødsel. Enda jeg har vært en racer med knipeøvelser.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 29. oktober 2009 #10 Skrevet 29. oktober 2009 kjendte vel stingene bare den første tiden, 2 ukene eller sånn, men var ømt lenge, kan være litt "stramt" under sex av og til. men det er verdt det;)
septbaby09 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 29. oktober 2009 Takk for svar jenter. Kjenner en tråd igjen, kanskje det er mer, aner ikke, orker ikke se som sagt hehe. Svir litt noen ganger, men den nedpressfølelsen er værst syns jeg, kan det være livmortappen da el? Kjennes noen ganger nå jeg går, og følelsen er nesten som om det er en tampong på vei til å skli ut, noen som skjønner hva jeg mener da... uff.. jaja, det går seg nok til Føler det er litt vanskelig og gjøre knipeøvelser, når jeg gjorde det før så kunne jeg kjenne at jeg gjorde det riktig, nå kjenner jeg det liksom ikke, akkurat som det er så slapt at det ikke beveger seg noe. Kan denne forskjellen ha noe med hvor store barn man har født, min var nokså stor 4430 og 53 cm.
Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #12 Skrevet 29. oktober 2009 De nedpressfølelsen forsvant etter ca 6 uker for meg, da gjorde jeg masse knipeøvelser hver dag. Forstår akkurat hva du beskriver. Kan bare være at du fremdeles er litt hoven også. Jeg vet ikke om strl på baby har noe å si, det er jo hodet som er "kneika". Jeg merket stor forskjell på baby med 37 cm hodeomkrets og 35 cm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå