Gå til innhold

http://www.ikkevaksiner.no/

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er litt å tenke på for alle dere som HAR tatt eller SKAL ta vaksine.

Skrevet

Med tanke på at det her i Norge dør flere av svineinfluensaen enn i resten av Europa, så tror jeg at jeg går inn for stikket allikevel.

Skrevet

Hadde ALDRI turt å ta den vaksinen. Det er MANGE fler som dør av vanlig influensa hvert år. Hvorfor er ingen redd for det?

Skrevet

Fordi nå dør også mennesker som ikke ville dødd av vanlig influensa, personer som ikke er i risikogruppene..

Skrevet

Det er vel ingen utenom risikogruppen som har dødd?

Skrevet

Hallo, alle unntatt EN person har tilhørt risikogruppen, og kunne like gjerne strøket med av sesonginfluensaen!

Skrevet

anonym 7:48

Dette er det reneste vrøvl og du viser helt klart at du ikke aner hva du snakker om . De som har dødd av svineinfluensaen kunne ikke ha strøket med at sesonginfluensaen. De er i RISIKOGRUPPEN for SVINEINFLUENSA, ikke for SESONGINFLUENSA.

Det er greit at alle selv kan avgjøre om de vil eller ikke vil vaksinere seg. Men å komme med så latterlig feilinformasjon som en del av dere gjør synes jeg er tragisk.

SVINEINFLUESAEN rammer unger, og rimelig friske individer. De som regnes som risikogruppen er mennesker som har underliggende sykdom ja, men en god del av de som har dødd har kun lett diabetes etc. 1/3 har ingen underliggende sykdom. Det samme gjelder de som ligger/har ligget på intensivavdeling.

Så, dersom du velger å ikke vaksinere deg er det greit. Men kom ikke her og si at influensaen ikke rammer andre enn vanlig. Det er utrolig hvor sint lungeinfeksjonen er ved denne influensaen.

Hilsen en sliten lege, som er drittlei av feilinformasjon på DiB fra folk som er småparanoide...

Skrevet

Disse menneskene ville med andre ord heller ikke ha tålt en kraftig pneumoni (uavhengig av etiologi), så da er det ikke riktig ¨å hause opp svineinfluensaen.

Og hva får deg til å tro at du er den eneste legen her inne?

07:48

Skrevet

Ærlig talt, hva er dette for en måte å snakke til folk på? Jeg skriver da bare; "Det er vel ingen utenom risikogruppen som har dødd?" Med et spørsmålstegn. Det er ikke jeg som har skrevet anonyminnlegget under der. Nå får du se og skjerpe deg! Makan til frekkhet!

Skrevet

Du fremstår ikke direkte som en proff lege miriams.

Skrevet

Hehe. Det var myntet på nederste anonym 7:48. og ikke øverste. Så sorry øverste 7:48, absolutt ikke meningen å sparke mot deg :)

og om jeg er proff eller ikke opp til dibbere å avgjøre.

Og jeg tror heller ikke jeg er eneste lege her, noe jeg heller ikke har sagt. Vet at flere av de jeg kjenner er her inne.

Skrevet

Synes du er proff nok, hehe:)

Du kommer jo uansett bare med info som er korrekt - og det er maaaaange synsere her inne som tydeligvis tror de kanskje muligens vet fordi de har lest på en eller annen blogg... Hjelpes jeg er glad jeg ikke følger dibbernes råd i ett og alt.

Skrevet

Hvis ingen av de 13 ville dødd av vanlig influensa, hvem ville det da. Det er tross alt mellom 1000 og 1500 hvert bidige år. Hvem er dem?

Helt sikkert noen som er "helt" friske også.

Skrevet

helt enig, det kommer aldri opp i media dersom noen dør av vanlig influensa, men det dør faktisk rundt 1500 hvert år av vanlig influensa, så blir media bombardert av svineinfluensa og en liten prosent som dør av det, og folk får panikk!!!

sier ikke mer jeg, jeg skal ikke ta vaksinen, har aldri gjort det hfør heller...

:-)

Skrevet

i 2003 var det et oppslag i VG om at de trodde 5 barn hadde dødd av sesong influensaen.

Skrevet

De som hvert år dør av vanlig sesonginfluensa, er gjerne de elste eldre, som er sterkt svekket fra før. Disse har lite reserver, og tåler kanskje ikke belastningen en influensa gir.

Det som er spesielt med svineinfluensaen, er at de elste eldre ikke blir rammet, de synes å være immune. Antagelig fordi de tidligere har gjennomgått en ifluensa med ligenede virus.

En vanlig influensa er ubehagelig, men ikke farlig for oss.

Svineinfluensaen er ubehagelig, antagelig ikke farlig for oss, men også potensielt dødelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...