2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Og der fikk jeg et helt nytt regime, også nytt i Norge! Jeg har passert 42 år, og legen sa at de i sommer tok i bruk et mdikament som de har god erfaring med i USA. I Norge er det ennå uregistrert, det heter Dhea. Det skal gi 1-2 flere egg. I tillegg er det nytt for meg at jeg skal ha kort regime, har aldri prøvd det heller før. Og jeg skal ha Klexane (fordi jeg har operert bort en skillevegg i livmoren som i arrdannelsen kan gi dårligere blodtilførsel) + Prednisolon 10 mg x 1 til og med testdagen. Nytt er det også at jeg skal ha en halv dose med eggmodningssprøyte sammen med Progesteron-støtten etter at egget er satt inn. Så jeg må si jeg ble imponert over Klinikk Hausken! Dette blir vårt definitivt aller siste forsøk, og jeg vet sjansene ikke er altfor store. Men jeg prøver dette nye regimet og håper på det beste! Forsøket blir ikke før langt ut i januar, fordi jeg har bestemt meg for å ta svineinfluensa-vaksinen, og de sa det bør gå 2 måneder fra den er tatt til forsøk. Er så viktig for meg å vite at jeg da har prøvd ALT, hvis også dette forsøket mislykkes. Jeg har jo en nydelig vakker og oppvakt sønn som jeg elsker over alt på jord og som blir overøst med en grenseløs kjærlighet! :-) Så jeg har uansett uendelig mye å være takknemlig og glad for! Lykke til til de som jeg "kjenner" her inne og til de som jeg ikke "kjenner"! ;-)) Sjekk denne artikkelen hvis du er interessert: http://www.forskning.no/artikler/2004/oktober/1098104744.38
Surikaten Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Hei, så spennende 2barnsmor-2010?!! Håper virkelig du lykkes denne gangen:o)
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Hei! Kjempespennende lesing... Holder til samme sted og lurer veldig på hva vi skal gjøre nå... Hvor mange egg har du brukt å få ut? Denne nye medisinen...hvordan skal den taes? Skal du ha kort regime? Ingen nedregulering? Har du gjort det før? Sa han at man må vente 2 mnd etter vaksinen? Vil gjerne høre enda mer om dette altså...han kan sine saker... Godt å ha litt tid på seg hva?
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Har dette hormonet noe å gjøre med Barbasco Plus? Bruker man Dhea som stimulering av eggene?
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Så spennende 2barnsmor-2010?) Høres ut som Klinikk Hausken har funnet frem til en god mix av medisiner til deg, så krysser fingrene for deg nåXXX Spennende med denne nye medisinene, Dhea. Ikke hørt om den før. Skal selv til vurdering hos Hausken 9. nov og må si jeg er veldig spent på hva de har å si. Har hatt ny Lap. nå og fjernet cyste + væskefylt eggleder, så forhåpentligvis ligger forholdene bedre til rette nå. Håper virkelig du vil lykkes på dette forsøket og ønsker deg masse lykke til:o)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Så utrolig spennende da! Du får nyte tiden frem til forsøk og lade batteriene. Skal se at den lange listen med medisiner er det som skal til
sitron72 Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Veldig spennende 2barnsmor, håper det går veien! Har hørt om DHEA før også (lest endel på amerikanske nettsteder), men trodde ikke det var mulig å få tak i stoffet i Norge? Hvor får du det fra? Det blir veldig veldig spennende å følge deg i januar og se hvilke virkninger det har.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 kan du skrive litt mer om dette?
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. oktober 2009 Hei igjen, Nurket1! I mai fikk jeg ut 6 egg, derav 3 som jeg kunne bruke. Jeg skal ta medisinen i tablettform, tre ganger daglig. Ja, på Klinikk Hausken sa de at jeg burde vente 2 måneder fra jeg satte vaksinen (jeg har tatt den i dag) og til jeg har nytt forsøk. De sa noen sa man junne ha forsøk etter kortere tid, men at de anbefalte etter 2 måneder. Jeg glemte å si at Dhea også skal gjøre eggene modnere, i tillegg til flere. Du kan jo høre med Klinikk Hausken om Dhea er noe for deg, om du skal ha langt eller kort regime, eller om det er andre ting akkurat du skal prøve for å lykkes!
2barnsmor-2012♥♥? Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. oktober 2009 Hei sitron72! Takk! Jeg får Dhea på resept fra Klinikk Hausken, og kjøper medisinen på apoteket på vanlig måte.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 30. oktober 2009 #11 Skrevet 30. oktober 2009 Det jeg lurer på er: Skal du ta DHEA som et preparat i forkant av forsøket, eller er det i stedet for Puregon/Menopur? Ettersom jeg har forstått er dette et hormon som skal hjelpe eggstokkene til å produsere flere egg? Bedre balanse mellom DHEA (som synker med alderen) og Kortisol? Hva var kriteriene for å kunne bruke dette? Er embryoene dine gode? Vi er jo litt i samme situasjon...så lurer selvsagt på om dette er noe for meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå