Gå til innhold

se hit litt please !!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAr det noe å si på hvor lenge det er til fødsel på om hodet er festet og er langt ned i bekkent? Har mye nedpress og det har blitt vondt å bevege meg og gå ordentlig. Også en del stikking i underlivet. Er 34+4 og har fått beskjed om å ha fødebagen min klar i uke 36/37. Vil bare høre med noen her. Please svar meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,det eneste er at sykehusene har veldig forskjellig måte og takle sånt på...Så noen kan be deg om og ligge stille så mye som mulig til taxi`en kommer og andre sier at det ikke gjør noe som helst...Om noe skjer er det bare og ringe føden,forklar situasjonene så sier de til deg hva du skal og ikke skal gjøre...

Skrevet

Jordmora mi sa til meg at feste av hodet ikke hadde noe å si for tid av fødsel, kan ha festet hodet i god tid før selve fødselen. Men litt usikker på hvordan det blir når du kjenner mye nedpress.

Ring føden og spør der!!

Skrevet

Heisann!

Jeg er førstegangsfødende, men har hatt sikkelig nedpress tidliger. er i uke 38 (5) i dag og kjente veldig nedpress for ca 3 uker siden,med sterke kynnere..men det skjedde liksom ikke så mye mer.

Hode festet seg tidlig og det har ligget godt nede i bekkenet, Jm fann nestn ikk hode i forige uke pga dette...

Sånn var det vertfall her.

Lykke til videre da =)

Skrevet

Takk for raske svar. Ringer å spør jeg. Går jo rundt som om jeg har gjort i buksa :) kjenner det godt i ryggen. Kjennes nesten som jeg bommelom, men det er jo ikke det heller.

Skrevet

Hei.

Jeg er 38+4 i dag. Og opplever akkurat det samme som deg. Har gjort det kjempe lenge nå. Husker ikke når jeg kjente første nedpresset,men det er lenge siden. Sikkert rundt der du er nå-rundt uke 33-34.Siden har det bare kommet mer og mer vondter. :)

Men det er vanskelig å si hvor lang tid du går med hodet festet før den lille kommer. Veldig individuelt.

Det sies at hos andregangsfødende fester hode seg mye senere og noen ganger ikke før fødselen. Tulla mi har hatt hodet festet i tre uker nå. Og bare den siste uken har hun kommet så langt ned i bekkenet at jeg ikke klarer å gjøre noe uten at jeg får vondt. Har vondt mellom bena-helt øverst,vondt nederst i korsryggen/halebeinet,nederste delen av magen verker som søren. Men nå kjenner jeg mye murringer i ryggen,så satser på at tulla mi tar til fornuften og kommer ut snart. Helst før helgen! :P

Skrevet

Reiste meg opp fra sofaen etter jeg skrev her, var helt våt i trusa, og det kommer litt hele tiden. Kjenner det presser i sidene og i ryggen. Har ringt føden men tror nok jeg ringer snart igjen.

Skrevet

Jeg har hatt masse nedpress å hode til lille gutt ligger laaangt nedi bekkenet sa JM igår, men det trengte ikke feste seg før jeg var i fødsel iogmed at jeg var 2gangs fødende.. Har gått med mye nedpress å kynnere helt siden uke 33-34. Så tror man kan gå sånn en god stund før man føder også!

Men leste nå at du hadde reist deg fra sofaen, og våt i trusa?? Kan det være vannet som går litt ?? Spennende.. Fortelle hva som skjer da :-)

Skrevet

Ble nysgjerrig her på om et var vannet som gikk, hold oss oppdatert!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...