Gå til innhold

Medlemsskap i den norske kirke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jeg være døpt for å melde meg inn? Mine foreldre døpte meg aldri og meldte meg ut av statskirken fordi jeg ble visst automatisk meldt inn.

Jeg ønsker at både jeg og min datter skal være medlemmer. Hun er nå 4 år og jeg har ikke døpt henne. Blir det rart å døpe henne nå?

Det er vel kanskje lettest at jeg henvender meg til den kirken jeg "hører" til. Ligger en kirke 100 m fra der jeg bor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke døpt og meldte meg for litt siden ut av kirka for fjerde gang så alt er mulig.

Men kirka bør passe seg for om jeg blir innmeldt igjen så kommer jeg til å stille til valg ved neste kirkevalg og da kan kirka skylde på seg selv!

Skrevet

Lite trolig at du blir valgt da men.... Eller skal du drive aktiv valgkampanje?

Skrevet

Man skal aldri si aldri;) Og ja, da blir det valgkampanje. Tror jeg kan vinne stort på det siden ingen drev valgkampanje ved årets valg.

Mine kampsaker skal være: Gudstjeneste på mandag kveld, istedenfor søndag, siden folk ofte har lite å gjøre på en mandagskveld, mer variert musikk og puter på kirkebenkene.

Det er det jeg har tenkt så langt. Tar gjerne imot gode forslag:)

Skrevet

Jeg har meldt meg ut av statskirka tre ganger jeg, og har aldri meldt meg inn. Fikk ikke valgkort ved valget nå, så jeg tror ikke de har meldt meg inn igjen... Å stille til valg var en god ide! Er nok ikke så mange som stemmer seriøst uansett, så det hadde vært kult å samle en gjeng for å stemme på meg og bli valgt inn g å lage masse faenskap!

Skrevet

Jeg har aldri vært en aktiv kirkegjenger, men deltar nå på noen aktiviter for barna. I dag var det lek på programmet, i midtgangen. Kanskje om kirka hadde innført lek for voksne? Det syns jeg du skal gå for! Tenk deg Gudstjenesten avbrutt av en halvtimes lek, f.eks nødt eller sannhet, da hadde det blitt underholdende å gå i kirka:)

Skrevet

Støtter også forslaget om puter i benkene, og legger til litt varme. Strømkostnader må det bevilges mer penger til!!!

Skrevet

Vurderer å investere i en diger peis. Peisvarme er så godt og lunt. Og så kan vi få ved hos onkel. Gratis ved vil nok kunne gi meg stemmer fra dem som er gnien på pengene.

Du vurderer ikke å stille selv? Høres ut som du har mange gode forslag og er det noe kirken kan trenge mer av så er det kreativitet:)

Skrevet

Du tenker så lokalt altså? Jeg tenker mer nasjonalt om jeg først skal stille. Da skal det lekes i hele landet:) Gjelder å ha ambisjonene i orden;)

Tror absolutt at gratis ved kan lokke noen ja. Kanskje også foreslå å droppe kollekten da? Så kan alle de ekstra gnine våge å gjøre sin inntreden i kirka også.

Skrevet

Det synes jeg absolutt du burde gjøre! Kjør på:)

Superkirke Nord kunne kanskje vært et spill for å dra inn litt penger? Det er en miks av bingo og tombola. Man kjøper lodd og får man tre like så kan man vinne en hekladuk lagd av tante Olga.

Skrevet

Syns kanskje det hørtes litt basar ut, og har litt fordommer mot basar, men, men, vi kan jo prøve det ut:)

Synd det er fire år til neste valg. Du må jo forsikre deg om at du ikke er utmeldt. Tar seg ikke ut å melde seg inn rett før valget vet du:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...