Gå til innhold

been there done that (svineinfluensa)!


på`an igjen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i går svar på at prøven jeg tok tirsdag for en uke siden var positiv. Jeg hadde jo absolutt mistanke, men likevel ganske sjokkerende å få vite at det faktisk er svineunfluensa jeg har hatt.

 

Mange har sagt at et av kriteriene for sv.influ er feber, men jeg hadde ingen feber, og jeg sjekket tempen mange ganger hver dag. Fastlegen min nektet å ta prøve selv om jeg er i risikosonen, så jeg gikk til Volvat og betalte 850,- kr for konsultasjon+prøve.

Mine symptomer var: hodepine, vondt i kroppen, vondt i halsen og stygg hoste. Ingen feber og ingen snue heller. Det hele var egentlig ganske udramatisk, som en mild influensa.

 

Akkurat nå føler jeg meg ganske heldig som er ferdig. Ikke minst slipper jeg å ta vaksinen, noe jeg har fundert mye på. Hadde jeg fulgt fastlegen min og ikke fått tatt testen hadde jeg nok valgt å ta vaksinen for å være sikker, men utrolig glad for at jeg tok saken i egne hender og fikk hjelp på Volvat.

 

Noen andre her som har vært gjennom styggedommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldigvis ikke, så jeg spiser og drikker mye c-vitaminer da jeg husker jeg hørte en gang at det skulle hjelpe mot vanlig forkjølelse. Jeg nevte det for legen og han hadde ikke noe tro på det, men han sa det ihvertfall ikke kunne skade.

 

Men det å høre at legen nektet å ta den prøven, på en gravid, synes jeg er helt ille å høre! Og at du måtte til Volvat for å få det jeg skulle tro du hadde hatt krav på! Når myndighetene går så hardt ut og mener vi er i en rissiko gruppe skulle jeg tro legen burde tatt en slik ting litt mer alvorlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg ble ganske sjokkert selv, og veldlig engstelig. Jeg kom med tidlige symptomer, men visste at flere jeg hadde tilbragt helgen med hadde blitt smittet, så de burde jo i det minste gitt meg medisiner, for de virker visst først etter flere dager.

 

Utrolig ubehagelig følelse å bli behandlet sånn. Jeg følte meg som en plagsom pasient, men alt jeg gjorde var å følge alle anbefalinger gitt i media og pandemi.no.Heldigvis ble jeg tatt svært seriøst på Volvat. Og nå har jeg byttet fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, det er nok den eneste måten du kan få gitt uttrykk for at du ikke synes det var riktig behandling. Det er bakdelen med fastlegeordningen; at noen bare vil ha flest mulig navn på listene sine og gjøre minst mulig med og for dem, det er det som bringer inn mest penger fra staten!

 

Jeg er heldigvis veldig fornøyd med ham jeg har nå, og kjæresten min byttet også til ham for et par år siden, etter en tisvarende epsisode som du var ute for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...