Gå til innhold

Endelig har jenta mi på utsiden av magen:)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går tirsdag 27.10.09 ble jeg satt igang. Møtte på sykehuset kl. 07.00, da var jeg myk og de satte den første pillen. Lå rolig i en time før vi virret rundt på sykehuset i 2-3 timer, ny sjekk 11.45. Hadde modnet seg noe mer, de fikk inn 1 1/2 fing.. Fikk satt inn en ny pille og måtte ligge i enda en time, og deretter vandre rundt. På neste sjekk kl 16.35 tok de vannet, da hadde jeg 3-4 cm åpning;) Uten noen smerter faktisk..kun noen småkynnerer:D Ca. kl 17.30 fikk jeg satt epiduralen, da hadde riene tatt seg opp og jeg syntes det var på tide med smertelindring;) Kl. 17.45 ble dryppet skrudd på, og det øket jordmoren hvert 15. min. Hun sjekket meg igjen kl.18.30, hadde da 4-5 cm åpning. Da tenkte jeg..ok, dette kommer til å drøye, kommer sikkert ikke før den 28.10;p Jordmoren gikk litt ut og inn å sjekket, lå hele tiden med bånd på magen som registrerte riene, det var 4-5 rier på 10 min.. Men jeg hadde det veldig behagelig, kunne til og med sovnet litt innimellom;) Da klokken var 20.00 fikk jeg plutselig en skikkelig vond ri, og rett etterpå kom jordmoren inn. Hun lurte på om jeg hadde pressetrang, visste ikke helt..syntes det presset nedover, men tenkte det bare var fordi hun hadde skrudd opp dryppet litt. Hun gikk ut og viste registreringen til kollegaer og hentet inn en barnepleier, da hun kom inn hadde jeg hatt 2 jævlige rier til. Jordmoren sjekket meg og jeg hadde visst FULL åpning...waow;) Så fant di frem lystgassen..lå å hylte endel inni i den:p Begynnte og presse 20.25 og 20.45 var søren meg hele den nydelige jenta vår ute:))

Hun har fått navnet Tuva Hermine, og var 3604 gr, 50 cm og 34 rundt hode;)

Fødselen gikk altså mye bedre enn forventet, hadde det veldig vondt i 30-45 min.. Slapp forresten å sy et eneste sting:D:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet
;)
Skrevet

Gratulerer! Flott historie!

Skrevet

gratulerer så masse =)

det hørtes jo ikke fælt ut i det hele tatt, håper jeg kan føde sånn..

kos deg masse med tuva hermine <3

Skrevet

flott historie, gratulerer igjen! :) så flink du var! :D

Skrevet

Jeg svarte på linken din som du skrev før du ble satt igang og har tenkt på deg. Flott å lese at du hadde en så fin fødsel og at alt er bra med deg og den lille.

Gratulerer så mye! Ha en fantastisk tid fremover :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...